تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : اطلاعات، تصاویر، ویدیوها و هر آنچه از ویندوز ۱۱ می دانیم + لینک دانلود !

اطلاعات، تصاویر، ویدیوها و هر آنچه از ویندوز ۱۱ می دانیم + لینک دانلود !

windows 11 memesis 2060x1288 compressed 1

هر آنچه که تا کنون درباره دست پخت جدید ردموندی ها می دانیم…

همه به یاد داریم، هنگامی که ویندوز ۱۰ منتشر شد، مایکروسافت اعلام کرد که آخرین نسخه این مجموعه سیستم عامل خواهد بود. اما با کمال تعجب شاهد این بودیم که مشخص شد اون نسخه ای که با نام Sun Valley شناخته می شد و قرار بود که یکی از آپدیت های بزرگ ویندوز ۱۰ باشد، نسل بعدی ویندوز یعنی ویندوز ۱۱ است ! بعد از کنسل شدن انتشار ویندوز ۱۰ ایکس، که قرار بود یک نسخه متفاوت از ویندوز ۱۰ باشد و برای دستگاه های دارای دو نمایشگر (مثل سرفیس نئو) عرضه شود. این نسخه نسبت به سایر نسخه های ویندوز ۱۰ از ظاهری متفاوت برخوردار بود.

menu inicio w10x compressed 1 1
نماگرفتی از ویندوز ۱۰ ایکس که نوار وظیفه و منوی استارت متفاوت این ویندوز را نشان می دهد

در این نسخه ما نوار وظیفه ای متفاوت و منوی استارتی متفاوت را داشتیم. همان طور که در تصویر بالا می بینید، آیکون های نوار وظیفه یا همان Taskbar، به مرکز این نوار منتقل شده اند. این طراحی کاملا با طراحی های قبلی ویندوز که آیکون ها در سمت چپ قرار داشتند، متفاوت بود. با این طراحی، نوار وظیفه آن به طرح سیستم عامل های مک او اس و کروم او اس شبیه شده بود.

0st7hc68su2tn5kcg3y3 compressed 1 1
نماگرفت از نوار داک در مک
chrome os 70 launcher 1 compressed 1 1
نماگرفت از محیط استارت کروم او اس و نوار وظیفه این سیستم عامل

همان طور که در دو عکس بالا می بینید، در این دو سیستم عامل آیکن های این دو نوار در مرکز قرار دارند که خب میشه گفت به نسبت طراحی ویندوز شکل بهتری دارند. همچنین ما منوی استارت / Start Menu جدیدی را شاهد بودیم که کاملا با منوی استارت ویندوز ۱۰ متفاوت بود و شکلی کاملا ساده داشت. در طراحی این منو ما دیگر با کاشی های زنده مواجه نبودیم و آن چیزی که در تصویر نخست در ابتدای مقاله مشاهده می کنید، است: کاملا ساده با آیکون های ساده. دیگر ویژگی آن، گوشه های گرد پنجره ها و صفحات بود که منوی استارت هم از آن بهره برده است و این مورد هم با ویندوز ۱۰ معمولی تفاوت داشت. همین طور منوی استارت و سایر منو ها علاوه بر داشتن گوشه های گرد، به صورت شناور نمایش داده می شدند. و تمامی این ها قرار بود با طراحی دستگاه های دو نمایشگره مطابقت داشته باشد. مایکروسافت قصد داشت تا این نسخه را در سال ۲۰۲۰ منتشر کند اما به علت شیوع ویروس کرونا و دنیاگیری آن، مایکروسافت عرضه آن را به تابستان ۲۰۲۱ موکول کرد. ولی مدتی پیش اعلام شد که عرضه این نسخه کنسل شده است و قرار است برخی المان ها و طرح های این نسخه در قالب یک آپدیت به ویندوز ۱۰ اضافه شود. از این آپدیت، با عنوان رمزی سان ولی/Sun Valley شناخته می شد.

sunvalleypreview 3
منوی استارت شناور در نسخه پیش نمایش آپدیت سان ولی دارای گوشه های گرد
windows 10 21H2 2 1024x684 3
منوی کلیک راست فایل اکسپلورر به صورت شناور با گوشه های گرد

اما خب متوجه شدیم که مایکروسافت قرار است از نسل بعدی ویندوز رونمایی کند. ساتیا نادلا با انتشار یک تیزر کوتاه که در آن لوگوی جدید ویندوز نمایش داده شد، از مردم برای شرکت در رویداد رونمایی از نسل بعدی ویندوز که سوم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود، دعوت کرد. کاربران احتمال دادند که مایکروسافت قصد رونمایی از ویندوز ۱۱ را دارند و حتی مدعی شدند که در تیزر، مایکروسافت به عدد ۱۱ اشاره کرده است:

3Gznvvrjf28TwY 9
در این گیف لوگوی جدید ویندوز را مشاهده می کنید. همچنین با دقت به زیر لوگو می توانیم تابش نور ها را به صورت عدد ۱۱ ببینیم.

در ویدیوی کوتاه بالا می توانید لوگوی جدید ویندوز را از نمای روبرو ببینید و صدای جدید استارتاپ آن را بشنوید

اما در ابتدا باور آن مقداری سخت بود؛ چون مایکروسافت صراحتا اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از این خانواده سیستم عامل است. اما حالا به نظر می رسد که آن ها تغییر عقیده دادند (و این را هم بگوییم که کسانی که این حرف رو زدند الان هیچ کدام در مایکروسافت نیستند😆) و خب غیر از این هم ۶ سال است که از عرضه ویندوز ۱۰ گذشته و اکنون زمان تغییر است. طبق اعلام ردموندی ها، تا سال ۲۰۲۱ حدودا یک میلیارد رایانه در سراسر جهان از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند و این آمار بسیار خوبی برای این شرکت و سیستم عامل محبوبش است. اما خب ویندوز چندسالی است که زیر سایه سیستم عامل هایی مثل کروم اواس قرار دارد و با افزایش محبوبیت و کاربران این سیستم عامل و برخی توزیع های لینوکسی، زنگ خطر کاهش کاربران برای مایکروسافت به صدا در آمد. ماکیروسافت برای رقابت با این سیستم عامل از شرکت گوگل، ویندوز ۱۰ اس که نسخه سبک تری نسبت به سایر نسخه ها بود را عرضه کرده بود که با آن ویژگی و قوانین عجیب و غریبش شکست خورد و نتوانست به رقیبی برای کروم او اس بدل شود. ویندوز ۱۰ باگ ها و مشکلات زیادی دارد و با هر روزآمدسازی، مشکلات دیگری به آن اضافه می شود. این نشان دهنده مشکلی بزرگ در هسته و کرنل این سیستم عامل هست که خب صرفا با آپدیت هایی که اکثرا قابلیت اضافه می کنند، حل نمی شود. از طرفی ویندوز ۱۰ برای اجرای خوب و روان در رایانه، باید از رم بالای ۴ و حداقل ۸ گیگ رم بهره ببرد. همچنین استفاده از SSD بسیار عملکرد ویندوز و لودینگ آن را بهبود می بخشد. این موارد، نشان دهنده این است که برای استفاده خوب و مطلوب از این سیستم عامل، محکوم به داشتن سخت افزار خوب هستید. که با این مورد (مخصوصا در کشورمان) همچنان کاربران استفاده از نسخه های قبلی (مانند شاهکارهایی خاطره انگیز مثل ویندوز ۷ و XP) را ترجیح می دهند. و این نشانه پسرفت عملکرد مایکروسافت در زمینه بهینه سازی و ارائه کم اشکال ویندوز است. ویندوز ۱۰ در ابتدا عرضه پر از مشکلات فراوان بود و الان با گذشت ۶ سال، همچنان مشکلات فراوانی دارد و با هر آپدیت، یکی از ویژگی های جالب توجهی که به آن اضافه می شود، باگ های جدید است ! :/ کاربران می خواهند که ویندوز سیستم عاملی سبک و سریع و چابک باشد و با هر سیستمی دوست باشد و با مشکلات کمی کار کند. چیزی که خب در ویندوز ۱۰ ندیدیم ولی امکانات و ویژگی های خوب این نسخه، بر روی این مشکلات درپوش گذاشت.

1464924909 6061 o manage anger by healthista 765x510 1
واکنش کاربران بعد از هر آپدیت ویندوز ۱۰ و مشاهده باگ های جدید 🤦‍♂️🤦‍♀️🤬

مایکروسافت کلا بعد از شاهکار ویندوز ۷ زیاد موفق نبود. شکست های نسخه های مختلف ویندوزفون و همچنین دو نسخه ویندوز ۸ و ۸.۱ که منجر شد تا مایکروسافت بی خیال این نسخه ها شود.

ویندوز ۸ یک شکست و فاجعه تمام عیار بود. دلیل آن هم تغییرات ناگهانی و زیاد در رابط کاربری و حذف یک سری از ویژگی هایی که عامل موفقیت ویندوز ۷ بودند، بود. حذف منو استارت و جایگزین کردن آن با یک صفحه عجیب و نا آشنا به نام صفحه استارت یا Start Screen از ویژگی هایی بود که باعث عدم موفقیت این سیستم عامل می شدند.

no desktop tile
نماگرفتی از صفحه استارت جایگزین منو استارت؛ که ظاهر جدید و عجیب آن و فضای نا آشنا، برای کسانی که از استارت ساده و کارآمد و راحت ویندوز ۷ لذت برده اند، چندان جالب نبود.

همچنین رابط کاربری جدید مترو و کاشی های زنده، شاید چیز جدید و جالب و خفنی به نظر برسه، اما تجربه ثابت کرده که هر چه فضای یک سیستم عامل ساده تر و یکدست تر باشد، کاربرپسند تر است. درست مانند ویندوز ۷. کلا این نکات نشان دهنده این است که کاربران دوست ندارند ظاهر کلاسیک ویندوز و ویژگی های ظاهری آن، کلا عوض شوند و از آن چیز همیشگی فاصله بگیرند (چیزی که در ویندوز ۸ ثابت شد).

ویندوز ۱۰ هم در کل ویندوز خوبی بود و امکانات و عملکرد خوبی داشت و جایگزین خوبی برای ویندوز ضعیف هشت و همین طور ویندوز عالی و افسانه ای ۷ بود و به خوبی گند مایکروسافت در ویندوز هشت رو پاک کرد. ویندوز ۱۰ مجموعه ای از ویژگی های خوب ویندوزهای هفت و هشت بود و همچنین مشکلات ویندوز ۸ را رفع می کرد و ویژگی هایی مانند منو استارت که در نسخه هشت حذف شده بودند، به شکل خوبی بازگردانده بود و میشه گفت به اصل خودش برگشته بود. اما حالا با چیزی که در نسخه لو رفته از ویندوز ۱۱ دیدیم، باز هم قرار است تغییرات بزرگی در رابط کاربری ببینیم. تغیراتی در قالب نسخه ای جدید که از آن با عنوان مهم ترین بروزرسانی تاریخ ویندوز، یاد شده است. رابط کاربری، ظاهر و ویژگی های این نسخه رو به انتشار، کاملا شبیه به نسخه کنسل شده ده ایکس است. نوار وظیفه جدید، منو استارت جدید، فایل اکسپلورر جدید و… همه این ویژگی های جدید کاملا با ویندوز ۱۰ ایکس مشابه است.

2
نماگرفت از محیط دسکتاپ ویندوز ۱۱ که نوار وظیفه، منوی استارت و آیکون های جدید آن را نشان می دهد.
Snap Menu Windows 11 1
نماگرفتی از محیط فایل اکسپلورر؛ می توانید آیکون های جدید، گوشه های گرد و همچنین قابلیت اسنپ منو را که در آن می توانید پنجره ها را در اندازه های مختلف تغییر دهید.
Windows 11 Dark Mode preview
نماگرفت از حالت تاریک ویندوز ۱۱
windows 11 leaked screenshot 1
بخشی از تنظیمات ویندوز ۱۱ که تفاوتی با ویندوز ۱۰ ندارد.
windows 11 leak
عکسی از محیط ویندوز ۱۱ شخصی سازی شده

با توجه به سیاست‌های ۶ سال گذشته مایکروسافت به نظر می‌آمد که این شرکت فقط قصد بروزرسانی ویندوز ۱۰ را داشته باشد. در حقیقت مسیری مانند MacOS را پیش بگیرد که سال‌هاست شاهد آن روی مک‌بوک‌ها و دیگر محصولات مک هستیم. به این صورت که شاید هر بار و سالانه نسخه ای جدید را ارائه دهد. اما مشخص نیست که برنامه ها و نقشه های مایکروسافت چیست و همه چیز پس فردا و در رویداد سوم تیرماه مشخص می شود. حتی ممکن است مایکروسافت اسم دیگری را برای ویندوز در نظر گرفته باشد و حتی تفاوت هایی با نسخه لو رفته داشته باشد. در ویدیو زیر می توانید نگاهی به ویندوز ۱۱ داشته باشید:

با توجه به چیزی که در نسخه لو رفته ویندوز ۱۱ ما ویژگی های زیر را داریم:

*منوی استارت

منوی استارت آن برخلاف ویندوز ۱۰

بسیار ساده است. آیکون آن تغییر کرده و برخلاف نسخه های قبل، در مرکز نوار وظیفه قرار دارد. همچنین بخش جدیدی با نام

پیشنهادات دارد.

*امکانات جدید Snapp Assist

Windows 11 3 4 1

این ویژگی حالا امکانات جدیدی دارد. با قرار دادن ماوس بر آیکون مربوط به بزرگ کردن پنجره، چندین گزینه‌ی مختلف را برای چینش پنجره‌ها مشاهده می‌کنید.

*نوار وظیفه

نوار وظیفه بسیار ساده تر شده است.

آیکون ها در آن فضای کمتری از نوار را اشغال می کند. از ویژگی های جدید، انیمیشن آیکون های تسک بار هنگام قرارگیری نشانگر ماوس بر روی آن است.

آیکون ها به مرکز نوار منتقل شده اند. نوار جستجو حذف شده و به آیکونی کوچک تبدیل شده است. کورتانا هم از تسک بار حذف شده است.

زمینه نوار هم مقداری شفاف شده که آن را زیبا تر کرده است.

*ویجت ها

بخش جدیدی به نام ویجت به تسک بار ویندوز ۱۱ اضافه شده است. با کلیک بر روی آن شاهد منوی جدید حاوی بخش‌هایی مانند اخبار، وضعیت سهام و آب‌وهوا هستیم که مدتی قبل همراه با آپدیت جدید ویندوز ۱۰ به آن اضافه شده است.

*آیکون های جدید و گوشه های گرد

آیکون های برنامه ها و سایر بخش ها مانند فایل اکسپلورر، که تقریبا از زمان ویندوز ۹۵ تغییر خاصی نکردند، عوض شده اند و ظاهر جذابی پیدا کرده اند. همچنین گوشه های پنجره ها و صفحات، گرد شده اند. این ویژگی آخریم بار در ویندوز ۷ حضور داشت.

با ویژگی های ذکر شده و آن چیزی که در نسخه لو رفته شاهد بودیم، باید بگوییم که فقط با آپدیت رابط کاربری مواجه هستیم و این یعنی زیرساخت‌ها نسبت به ویندوز ۱۰ تغییر چندانی نداشته است. روی هم رفته به نظر می‌رسد مایکروسافت بسیاری از المان‌های ظاهری ویندوز ۱۰X را برای ویندوز ۱۱ مورد استفاده قرار داده است. اما خب گفته شده که این نسخه منتشر شده غیررسمی، از نسخه های اولیه آن بوده و ممکن است نسخه ای که مایکروسافت قرار است منتشر کند، با این چیزی که دیدم متفاوت باشد و ویژگی های بیشتری را داشته باشد. همه چیز در سوم تیرماه مشخص خواهد شد.

چگونه نسخه لو رفته را دانلود کنیم ؟!

خب این همه از نسخه لو رفته گفتیم؛ حال وقت آن است که دانلودش کنید !

در ویدیو بالا می توانید آموزش نصب ویندوز ۱۱ را ببینید

تصاویر زمینه ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ تصاویر زمینه بسیار زیبایی را دارد. می توانید با دانلود آن ها، محیط دسکتاپ خود را رنگ و بوی تازه ای ببخشید:

wallpapers 1

سخن آخر

اطلاعات بیشتری در رابطه با ویندوز ۱۱ در دسترس نیست و هر چه که بوده در مقاله ذکر شده است. در روز سوم تیرماه، این ویندوز به طور رسمی رونمایی می شود. بعد از این مراسم، جزییات و اخبار آن را در سایت قرار میدهیم و در مقاله ای جدید، ویژگی های معرفی شده از سوی مایکروسافت را قرار میدهیم… با نظرات خود به ما انرژی دهید💪🙏

با تک نیوز همراه باشید…❤

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز