تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : صفحه آبی مرگ مایکروسافت در ویندوز ۱۱ مشکی می‌شود

صفحه آبی مرگ مایکروسافت در ویندوز ۱۱ مشکی می‌شود

photo 2021 06 11 09 26 08 1

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ صفحه آبی مرگ (BSOD) مشهور خود را سیاه پوش می‌کند و رنگ آن را به مشکی تغییر می‌دهد تا از نظر بصری با صفحه‌های مشکی ورود به ویندوز و خاموش شدن مطابقت داشته باشد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

ردموندی‌ها در هفته‌ جاری برخی تغییرات طراحی نسخه جدید ویندوز را روی نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ آزمایش می‌کنند. البته صفحه سیاه مرگ هنوز به صورت کامل فعال نشده است. این اولین تغییر اساسی BSOD از زمانی محسوب می‌شود که مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ یک چهره غمگین به ویندوز ۸ و در سال ۲۰۱۶ کدهای QR را به این قسمت اضافه کرده بود.

مایکروسافت برای اولین بار از صفحه آبی مرگ در ویندوز ۳.۰ رونمایی کرد و روش منحصر به فردی برای تشخیص اشکالات سخت‌افزاری به متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و پرسنل پشتیبانی به وجود آورد. به صورت کلی BSOD خطاهای هسته ویندوز یا بررسی اشکالات آن است و معمولا شامل داده‌های مختلفی می‌شود که متخصصان با استفاده از آن‌ها می‌توانند مشکل سیستم خود را تجزیه و تحلیل کنند.

در حالی که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ از صفحه مرگ مشکی استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد با صفحه موجود در ویندوز ۱۰ مطابقت داشته باشد. پیش نمایش کنونی ویندوز ۱۱ شامل یک صفحه BSOD سبز رنگ است، رنگی که مایکروسافت از سال ۲۰۱۶ برای «ویندوز اینسایدر» از آن استفاده می‌کند.

هنوز دلیل تغییر رنگ صفحه مشهور BSOD در ویندوز ۱۱ ز آبی به مشکی مشخص نشده و مایکروسافت نیز به این موضوع اشاره‌ای نکرده است. مایکروسافت با هدف ارائه رویکرد تازه‌ای به سیستم عامل خود، نسخه جدید ویندوز ۱۱ را با تغییراتی متفاوت نسبت به نسخه قبلی معرفی کرد. مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز سعی کرده تا با بهبود برخی قسمت‌های ویندوز مانند دکمه استارت، فایل اکسپلورر و حتی صفحه BSOD ظاهر سیستم عامل خود را مدرن کند.

هفته گذشته، مایکروسافت طی مراسمی از ویندوز ۱۱، جدیدترین سیستم عامل خود رونمایی کرد و از اواسط این هفته اولین نسخه پیش نمایش ویندور ۱۱ در دسترس ویندوز اینسایدرها قرار گرفت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز