تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : همکاری کلاب هاوس و TED برای ارائه گفتگوهای صوتی اختصاصی

همکاری کلاب هاوس و TED برای ارائه گفتگوهای صوتی اختصاصی

TED Clubhouse 1

کلاب هاوس که با قابلیت گفتگوی صوتی تغییرات بزرگی در دنیای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده، حالا یک شریک جدید با عملکرد مناسب در دنیای پادکست‌ها دارد: TED. این کمپانی اعلام کرده که با همکاری تد گفتگوهای اختصاصی را به این پلتفرم اجتماعی صوتی می‌آورد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

اولین روم تد در این شبکه اجتماعی امروز شروع به کار می‌کند و جلسات آن به طور هفتگی در روزهای دوشنبه برگزار خواهد شد. البته در آینده نزدیک روم‌ها یا اتاق‌های جدیدی هم از طریق کلوب تد در کلاب هاوس راه‌اندازی خواهند شد.

طبق توافق صورت گرفته، TED می‌تواند با برندهای دیگر برای اسپانسر شدن همکاری کند یا در گفتگوها تبلیغات پخش کند و کلاب هاوس هم سهمی از این درآمدها برای خودش برنمی‌دارد. از آنجایی که برخی کاربران اتاق‌های کلاب هاوس را با گفتگوهای تد مقایسه می‌کنند، چنین همکاری منطقی به نظر می‌رسد. با این همکاری افراد دوباره می‌توانند ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تد در فوریه سال جاری میلادی «Audio Collective» را راه‌اندازی و اعلام کرد که برنامه‌های آن روزانه ۱.۶۵ میلیون بار دانلود شده‌اند. دریافت‌کنندگان این برنامه‌ها در تمام نقاط جهان حضور دارند. به گفته اسپاتیفای، TED Talks daily دومین برنامه محبوب جهانی روی پلتفرم آن در سال ۲۰۲۰ بوده است.

با توجه به رویکردی که تد داشته، می‌داند چگونه در پلتفرم صوتی عمل کند و مردم هم به برنامه‌هایش گوش می‌دهند. بنابراین همکاری اخیر هم به نفع تد و هم به نفع کلاب هاوس خواهد بود. با این همکاری، TED می‌تواند مانند کنفرانس‌ها جلسه پرسش و پاسخ هم برگزار کند، کاری که انجامش در پادکست‌های عادی ممکن نیست.

رقابت در دنیای شبکه‌های اجتماعی صوتی رو به افزایش است و ظاهرا پلتفرمی برنده‌ است که بتواند استعدادهای بیشتری را جذب کند. در همین راستا احتمالا اسپاتیفای پادکسترها را به استفاده از «Greenroom» یعنی رقیب کلاب هاوس تشویق می‌کند. فیسبوک برای رونق «live Audio Rooms» می‌خواهد با چهره‌های مطرح همکاری کند. توییتر و NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکا) هم می‌خواهند برای spaces محتوای اختصاصی تولید کنند.ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز