تک نیوز > اخبار تکنولوژی و گوگل : گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به نمایش گذاشت: طراحی تازه با چیپ اختصاصی

گوگل گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به نمایش گذاشت: طراحی تازه با چیپ اختصاصی

Pixel 6 1

گوگل امروز برخی مشخصات و تصاویر رسمی گوشی‌های سری پیکسل ۶ را منتشر کرد و از عرضه آن‌ها در پاییز پیش رو خبر داد. در این گوشی‌های هوشمند گوگل روی تراشه تمرکز کرده و این محصولات را به پردازنده اختصاصی مجهز کرده که Tensor نام دارد و مشابه نام واحد پردازشی تنسور گوگل برای دیتاسنترهاست.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

تنسور یک SoC یا سیستم روی تراشه و نه یک پردازنده تنهاست. در حالی که این تراشه از سوی گوگل طراحی شده، هنوز نمی‌دانیم کدام بخش‌ها توسط این غول جستجوی اینترنتی توسعه پیدا کرده و برای کدام بخش از شرکت‌های دیگر مجوز گرفته. با این حال دو بخش یعنی واحد پردازش تنسور و همچنین چیپ امنیتی Titan M2 ساخت خود گوگل است.

Pixel 6 Pro Google 1
پیکسل ۶ پرو

گوشی‌های سری پیکسل ۶ از طراحی متفاوتی نسبت به محصولات قبلی گوگل بهره می‌برند. گوگل برای بدنه آن‌ها از شیشه استفاده کرده تا بتواند کیفیتی مشابه پرچمدارهای سامسونگ و اپل ارائه کند. انتظار می‌رود این محصولات با قیمت بالایی در اختیار مشتریان قرار بگیرند، حتی شاید با قیمت ۱۰۰۰ دلار.

 
 

گوگل تنها بخشی از مشخصات کلیدی این محصولات را منتشر کرده و برای آشنایی کامل با آن‌ها باید تا پاییز منتظر بمانیم.

پیکسل ۶ پرو به نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن +QHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود. نمایشگر این گوشی هوشمند در لبه‌ها کمی خمیده است و با فریم آلومینیومی پیوند خورده. روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه‌گانه به چشم می‌خورد که شامل سنسور اصلی، دوربین اولترا واید و دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری می‌شود. گوگل مشخصات دوربین این دستگاه را منتشر نکرده و تنها گفته سنسور اصلی ۱۵۰ درصد نور بیشتری جذب می‌کند.

گوگل پیکسل ۶ به نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده و نمایشگر این دستگاه برخلاف برادر بزرگترش مسطح است و همچنین در آن خبری از دوربین تله‌فوتو نیست.

ا وجود تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی، هردوی آن‌ها به سیستم روی تراشه تنسور با چیپ امنیتی Titan M2 و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند. این دستگاه‌ها در رنگ‌ها هم تفاوت کمی با یکدیگر دارند. روی پنل پشتی این دستگاه‌ها یک نوار مشکی سرتاسری قرار گرفته که سنسورهای دوربین را میزبانی می‌کند.

گوگل درباره اینکه چه شرکتی CPU و GPU چیپست آن را طراحی کرده، حرفی نزده و همچنین نتایج بنچمارک این چیپ را هم منتشر نکرده. با این حال این شرکت گفته عملکرد بالایی در زمینه هوش مصنوعی خواهد داشت. همچنین اطلاعی از تعداد هسته‌ها یا فرکانس CPU و GPU هم نداریم.

Google Tensor SoC 1
چیپست تنسور

این چیپست گوگل به چندین پردازنده کمکی هم مجهز شده که هرکدام وظایف مختلفی برعهده دارند که برای مثال می‌توان به حفظ امنیت و پردازش تصاویر اشاره کرد.

برای آشنایی کامل با این گوشی‌های هوشمند باید تا پاییز پیش رو صبر کنیم، اما با توجه به اطلاعاتی که امروز گوگل منتشر کرده، به نظر می‌رسد این کمپانی در مسیر درستی قرار گرفته و شاهد رقابت جذابی میان پرچمدارهای اندرویدی خواهیم بود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز