تک نیوز > اخبار تکنولوژی : عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم شد

esa zare 1

عیسی زارع پور با رای موافق نمایندگان مجلس توانست چراغ سبز ورود به وزارت ارتباطات را دریافت کند و به عنوان وزیر ارتباطات دولت سیزدهم انتخاب شد. او با ۲۵۶ رای موافق به این سمت دست پیدا کرد و سکاندار وزارت ارتباطات در ۴ سال آینده خواهد بود.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم شد و هدایت وزارت ICT را بر عهده گرفت. عیسی زارع پور یک سال از جهرمی بزرگتر است و در سن ۴۱ سالگی به این جایگاه رسیده است. او متولد ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است و جوان‌ترین گزینه بین کاندیداها احتمالی به شمار می‌رفت و می‌توان گفت جوان‌ترین وزیر دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

حضور زارع پور در بدنه دولت به حضورش در اوایل دهه ۸۰ برمی‌گردد، زمانی که تنها ۲۶ سال سن داشت و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گرفت. مرکزی که می‌توان آن را به نوعی اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی دانست.

 
 

او در سمت‌های دیگری نیز در دولت‌های نهم و دهم فعالیت کرده و مشاور وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت، معاونت علمی و فناوری بوده است. حضور او اما در دولت روحانی در بدنه حاکمیت رقم خورد و نه ارکان دولتی و پای او به قوه قضاییه باز شد. در اسفند ۹۸ بود که ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به وی واگذار شد و از جمله اقدامات مهم او در این دوران راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده است. رشد و توسعه دیگر سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاوردهای ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور صورت گرفته است.

زارع پور از اولین وزرایی بود که برنامه‌ای تفصیلی به مجلس برای دوره چهار ساله خود ارائه کرد و در آن اعلام کرد که در دوران ۴ ساله دولت جدید، شبکه ملی اطلاعات را به طور کلی راه‌اندازی خواهد کرد و همچنین اقتصاد دیجیتال ایران را اعتلا خواهد بخشید و سهم آن را دو برابر خواهد کرد.

موضع گیری زارع‌پور به عنوان بالاترین مقام ICT دولت در برابر طرح جنجالی صیانت نیز تاکنون شفاف نبوده است. از یک طرف عده‌ای می‌گویند که او با طرح مخالفت‌هایی دارد و از آن سو عده دیگری می‌گویند که او با کلیت طرح موافق است.

زارع پور در حال حاضر برخلاف وزیر ارتباطات دولت قبلی که تقریبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی و داخلی اکانت رسمی داشت و با مردم در ارتباط بود، در هیچ برنامه داخلی و خارجی اکانت رسمی ندارد و باید دید که این اتفاق طی روزهای آینده رخ می‌دهد یا خیر.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

نظر شما درباره وزیر جدید ارتباطات چیست؟

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز