تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت احتمالا آپدیت‌های ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترهای قدیمی منتشر نمی‌کند

مایکروسافت احتمالا آپدیت‌های ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترهای قدیمی منتشر نمی‌کند

windows 11 1

مایکروسافت به کاربران سیستم‌های قدیمی اجازه می‌دهد که ویندوز ۱۱ را بطور دستی نصب کنند، اما این موضوع به معنای تجربه کاربری یکسان با سیستم‌های جدید نیست چرا که شاید مایکروسافت آپدیت‌های ویندوز ۱۱ را برای آن‌ها منتشر نکند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

ردموندی‌ها گفته‌اند که احتمالا کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های قدیمی که بطور رسمی توسط این شرکت برای نصب ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌شوند، هیچ‌گونه بروزرسانی دریافت نمی‌کنند. در حقیقت نه تنها آپدیت‌های عادی، بلکه بروزرسانی‌های امنیتی و همچنین درایورها را هم شاید برای این محصولات منتشر نکند. به بیان دیگر، برای حفظ امنیت‌تان باید سیستم جدید بخرید.

مایکروسافت اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده و با اعلام خبر امکان نصب فایل ISO روی کامپیوترهای قدیمی، گفته احتمال عدم انتشار آپدیت برای چنین محصولاتی وجود دارد. دیروز در مقاله‌ای گفتیم که رویکرد جدید ردموندی‌ها مبنی بر امکان نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم‌های قدیمی می‌تواند برای کاربران سردرگمی بیشتری ایجاد کند.

با این وجود، چنین اقدامی از سوی مایکروسافت کاملا هم غیرمنتظره نیست چرا که این کمپانی می‌تواند با مشکلات قانونی روبه‌رو شود. اگر ردموندی‌ها برای دستگاه‌هایی که بطور رسمی مورد پشتیبانی نیستند، بروزرسانی منتشر کنند و دستگاه دچار مشکل شود یا به گونه‌ای آسیب ببیند که نیاز به تعمیر پیدا کند، احتمالا افرادی پیدا می‌شوند که از این شرکت شکایت کنند.

اگرچه مایکروسافت حالا می‌گوید می‌توانید فایل ISO ویندوز ۱۱ را روی دستگاه‌های قدیمی نصب کنید و تجربه استفاده از آن را داشته باشید، اما گفته اصلی این کمپانی تغییری نکرده و همچنان کاربران برای بهترین تجربه باید سیستم‌های جدید را تهیه کنند.

مایکروسافت می‌خواهد کاربران با دستگاه‌های جدید ویندوز ۱۱ را تجربه کنند تا مشکلی در هنگام کار با آن‌ها برای افراد ایجاد نشود. با این حال به نظر می‌رسد چنین رویکردی بیشتر به نفع ردموندی‌ها و شرکت‌های سازنده کامپیوترها و لپ‌تاپ‌هاست. البته انتظار می‌رود در آینده نزدیک مایکروسافت در این زمینه شفاف‌سازی کند و شاید حتی از انتشار آپدیت‌های امنیتی و درایورهای ویندوز ۱۱ برای کامپیوترهای قدیمی خبر دهد.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز