تک نیوز > اخبار تکنولوژی : Flowmapp کاربران ایرانی را تحریم کرد

Flowmapp کاربران ایرانی را تحریم کرد

fc27315b 9703 41e1 a4f4 cb8d97b2bd4c 1 1

سرویس جهانی Flowmapp دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرد و یک عدم دسترسی دیگر به لیست بلند بالای دسترسی‌های کاربران ایرانی بخاطر تحریم‌ها اضافه شد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

اواخر هفته گذشته استارتاپ‌های ایرانی با شوک بزرگ حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی روبرو شدند. ماجرا از این قرار بود که چند اپلیکیشن‌ ایرانی، یکی بعد از دیگری از بستر گوگل پلی حذف شدند. کسب‌وکارهای حوزه فناوری دیجیتال هنوز از این شوک عبور نکردند که ناگهان سایت Flowmapp هم روی ایرانی‌ها بسته شد.

Flowmapp به طراحان سایت کمک می‌کرد تا وب سایت خود را طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا کنند. در حقیقت Flowmapp ابزاری آنلاین برای ایجاد نقشه سایت، جریان کاربر و کاراکترهایی بود که برای طراحی UX بیشترین کمک را به کاربران خود می‌کرد.

حالا به همان دلیلی که گوگل‌پلی امکان حضور اپلیکیشن‌های فارسی را از آنها گرفت Flowmapp هم دیگر قصد ندارد به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهد. فرصت استارتاپ‌های ایرانی برای توسعه کسب‌وکارشان هر روز کمتر و کمتر می‌شود و از طرفی این ماجرا فقط شرح آن چیزی است که تحریم‌های بین‌المللی برای اقتصاد نوآوری کشور رقم زده‌اند.

5f3e7055c0acb276cbedbcb5 main sn 1

قطع دسترسی به بسترهای بین‌المللی از یک سو امکان تعامل بین‌المللی را کاهش می‌دهد و از سویی دیگر منجر به عدم دسترسی برخی امکانات می‌شود که هیچ منبع داخلی درباره آنها وجود ندارد. عدم دسترسی کارشناسان UX به Flowmapp توسعه عملکرد آنها را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد و این بار بر خلاف امکان جایگزینی گوگل‌پلی با یک نرم‌افزار بومی، در اینباره دیگر جایگزین بومی دیگری هم وجود ندارد.

مسیر اکوسیستم نوآوری کشور از داخل و خارج از کشور محدود‌تر می‌شود و نهادهای مسئول همچنان چاره‌ای برای تغییر و بهبود این شرایط پیدا نکرده‌اند. درباره دلیل قطع دسترسی ایرانیان به Flowmapp هم البته همچنان دلیلی مستند ارائه نشده و حرکت دومینوی قطع دسترسی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی تنها انگاره‌ای است که در این باره می‌توان به آن توجه کرد.

در این شرایط بیم تاکید بر توسعه اینترنت ملی و قطع کامل ارتباطات بین‌المللی نیز وجود دارد. حالا باید همچنان منتظر ماند تا دلیل تازه‌ترین قطع دسترسی ایرانیان به ابزاری جهانی روشن شود.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز