تک نیوز > اخبار تکنولوژی : فیسبوک از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۱۳ میلیارد دلار برای امنیت پلتفرم خود هزینه کرده است

فیسبوک از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۱۳ میلیارد دلار برای امنیت پلتفرم خود هزینه کرده است

فیسبوک

فیسبوک ادعا می‌کند از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با حضور بیش از ۴۰ هزار پرسنل، بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار برای ارتقای امنیت پلتفرم خود هزینه کرده است و چنین موضوعی برایش اهمیت بالایی دارد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

در حدود یک هفته قبل «وال استریت ژورنال» گزارشی چالش برانگیز در مورد فیسبوک منتشر کرد و عملکرد این شرکت را زیر سوال برد. فیسبوک با انتشار پستی در وبلاگ خود ضمن رد اتهامات وارده، آمارهای عددی را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد به حل مشکلات این پلتفرم اهمیت نشان می‌دهد و برایش رسیدگی به چنین موضوعاتی اهمیت دارد. هرچند ظاهرا مسائلی که در مورد فیسبوک مطرح می‌شود، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

فیسبوک با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد:

«در گذشته، ما در فازهای اولیه توسعه پلتفرم قرار داشتیم و به اندازه کافی به مسائل مربوط به ایمنی و امنیت پلتفرم رسیدگی نمی‌کردیم. اما اکنون این رویکرد را به صورت اساسی تغییر داده‌ایم. در حال حاضر، تیم‌های کاری به صورت متمرکز روی برطرف کردن باگ‌های امنیتی به صورت متمرکز کار می‌کنند و طرح‌های توسعه‌ای را برای ارتقا پلتفرم دنبال می‌کنند. چنین رویکردی به ما این امکان را می‌دهد که در طول فرآیند توسعه محصول بتوانیم باگ‌های امنیتی را نیز را مورد توجه قرار دهیم و این موضوع به بعد از توسعه موکول نشود.»

با وجودی که وال استریت ژورنال می‌گوید فیسبوک اطلاعات نادرست و بعضا اشتباهی در مورد همه‌گیری کرونا از طریق پلتفرم خود منتشر کرده و تاثیر منفی رو کاربران گذاشته است،‌ «نیک کلگ»، مدیر اجرایی فیسبوک می‌گوید این خبرگزاری توصیف درستی از وضعیت ارائه نداده و فیسبوک سخت در تلاش است تا به چنین مسائلی رسیدگی کند.

فیسبوک در متن منتشر شده می‌گوید تاخیری در رسیدگی به مسائل مختلف که در مورد این کمپانی مطرح می‌شود، نداشته است، بلکه با تمرکز کار را پیش می‌برد و تاکنون ۲۰ میلیون پست منتشر شده با اطلاعات اشتباه در مورد کووید-۱۹ را از پلتفرم خود حذف کرده است. همچنین ۳ میلیارد حساب کاربری جعلی را نیز در نیمه اول ۲۰۲۱ مسدود کرده است.

فیسبوک ادعا می‌کند در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت در این شرکت برای رسیدگی به چنین مواردی بوده‌اند و اکنون این رقم چهار برابر افزایش پیدا کرده و قرار است طی یکسال آینده نیز دو برابر شود.

فیسبوک می‌گوید هر سال میلیاردها دلار هزینه برای رسیدگی به امنیت پلتفرم خود اختصاص می‌دهد و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رقمی در حدود ۱۳ میلیارد دلار برای این موضوع مهم هزینه کرده است.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز