تک نیوز > اخبار تکنولوژی : گوگل قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای را برای ۱۵۰ میلیون کاربر فعال می‌کند

گوگل قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای را برای ۱۵۰ میلیون کاربر فعال می‌کند

998901 1

گوگل می‌گوید تا انتهای سال جاری میلادی قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای را به‌صورت پیش‌فرض برای حدود ۱۵۰ میلیون کاربر در دسترس قرار می‌دهد تا امنیت اکانت آن‌ها را بالا ببرد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

گوگل در ماه می اعلام کرد که سیستم احراز هویت دومرحله‌ای (۲FA) را به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌کند تا امنیت کاربران را ارتقا دهد.

گوگل می‌گوید در سال ۲۰۱۸ فقط ۱۰ درصد اکانت‌های فعال از احراز هویت دومولفه‌ای استفاده می‌کردند. این شرکت در چند سال اخیر به روش‌های مختلف تلاش کرده تا کاربران را به فعال‌سازی ۲FA ترغیب کند. اما حالا ظاهرا تصمیم گرفته که خودش دست به کار شود و به‌صورت پیش‌فرض این قابلیت را روی اکانت ۱۵۰ میلیون کاربر فعال کند.

 
 

البته احراز هویت دومولفه‌ای روی همه اکانت‌ها فعال نمی‌شود و فقط حساب‌هایی که مکانیزم‌های مناسب پشتیبان‌گیری را داشته باشند، این ویژگی به صورت پیش‌فرض برایشان فعال می‌شود. یکی از این مکانیزم‌ها ثبت شماره موبایل بر روی حساب کاربری است.

قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای یکی از رایج‌ترین روش‌های حفظ امنیت حساب‌های کاربری است که به عنوان یک روش کمکی در کنار گذرواژه ارائه می‌شود. در این روش از یک رمز یک‌بار مصرف یا اپلیکیشن احراز هویت استفاده می‌شود تا یک کد یکتا را به دست شما برساند.

با کوشش‌های این شرکت حالا این فناوری برای کاربران بیشتری روی اندروید و آیفون در دسترس قرار دارد. گوگل اکنون از طریق مدیر گذرواژه داخلی کروم، اندروید و اپلیکیشن گوگل روزانه بیش از یک میلیارد گذرواژه را بررسی می‌کند. این شرکت می‌گوید به‌زودی به شما اجازه می‌دهد برای سایر اپلیکیشن‌ها هم گذرواژه بسازید.

قابلیت دیگری که به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد امکان مشاهده گذرواژه‌ها از داخل منوی اپلیکیشن گوگل است. گوگل همچنین کاربران را به استفاده از Inactive Account Manager تشویق کرده که اگر بخواهید دیگر از یک حساب استفاده نکنید یا حضور نداشته باشید تا درباره وضعیت اکانت خود تصمیم‌گیری کند، به کارتان می‌آید.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز