تک نیوز > سامسونگ و اخبار تکنولوژی : SSD جدید سامسونگ مدل ۹۸۰ پرو برای پلی استیشن ۵ معرفی شد

SSD جدید سامسونگ مدل ۹۸۰ پرو برای پلی استیشن ۵ معرفی شد

980 PRO with Heatsink.0

سامسونگ شروع به تولید این حافظه‌ها برای کنسول سونی کرده‌اند و حالا نوبت به  رسیده تا مدل جدید حافظه ۹۸۰ پرو . این حافظه M.2 SSD شامل یک هیت‌سینک است که برای قرارگیری درون PS5 مناسب است. این حافظه SSD از ۷ آبان با قیمت پایه ۲۴۹.۹۹ دلار روانه بازار می‌شود.

 

با تک نیوز همراه باشید ….

 

 

استفاده از هیت‌سینک باعث می‌شود دمای این SSD افزایش پیدا نکند و سرعت خواندن متوالی آن به ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی آن به ۵۱۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد. بازی‌های کمی می‌توانند از چنین سرعتی بهره ببرند و سامسونگ ۹۸۰ پرو سرعت بسیار بالاتری نسبت به سرعت خواندن ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه پیشنهادی سونی دارد.

سونی به کاربران توصیه کرده از هیت‌سینک برای حافظه‌های SSD استفاده کنند. بنابراین گیمرها می‌توانند برای مدل کنونی ۹۸۰ پرو به سراغ هیت‌سینک‌های شخص ثالث بروند، اما مدل جدیدی که سامسونگ وارد بازار می‌کند، کار آن‌ها را ساده‌تر خواهد کرد.

اگر کاربری به دنبال استفاده از این حافظه در دستگاه‌های دیگر باشد، سامسونگ ابعاد آن را ۲۴ در ۸۰ در ۸.۶ میلی‌متر اعلام کرده. اکثر مادربردهای مدرن از هیت‌سینک داخلی بهره می‌برند که باعث حفظ دمای پایین این حافظه SSD می‌شود. بنابراین هیت‌سینک مورد استفاده در مدل جدید بطور خاص پلی استیشن ۵ سونی را هدف قرار داده است.

حافظه SSD جدید سامسونگ ۹۸۰ پرو از ۷ آبان وارد بازار می‌شود. قیمت نسخه ۱ ترابایتی آن برابر ۲۴۹.۹۹ دلار و نسخه ۲ ترابایتی آن برابر ۴۴۹.۹۹ دلار درنظر گرفته شده است.

کمتر از یک ماه پیش یکی از زیرمجموعه‌های سونی به نام «Nextorage» از حافظه SSD جدیدی برای PS5 رونمایی کرد. این حافظه M.2 SSD در نسخه‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی وارد بازار ژاپن شد که قیمت مدل ۱ ترابایتی‌اش برابر ۳۳۰ دلار است. سرعت خواندن و نوشتن متوالی این نسخه به ترتیب به ۷۳۰۰ و ۶۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که بالاتر از محصول سامسونگ است. این حافظه SSD هم به هیت‌سینک مجهز شده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز