تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : رندر منتسب به مک‌بوک پرو 2021 اپل، این نوت‌بوک را همراه با ناچ به تصویر می‌کشد

رندر منتسب به مک‌بوک پرو 2021 اپل، این نوت‌بوک را همراه با ناچ به تصویر می‌کشد

macbook pro 2021

اپل قصد دارد روز آینده رویدادی احتمالا با تمرکز بر کامپیوترهای مک برگزار کند؛ اما پیش از معارفه رسمی، شایعاتی زیاد دال بر اضافه شدن ناچ به قسمت فوقانی نمایشگر مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ شنیده می‌شود. در همین راستا، تصاویر رندری از مک‌‌بوک پرو جدید به اشتراک گذاشته شده است که می‌تواند به محصول نهایی بسیار نزدیک باشد.

تصاویر رندر یادشده مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که مک‌بوک پرو می‌تواند حداقل در یک گزینه رنگی جدید عرضه شود. درواقع اپل از سال ۲۰۱۶ مک‌بوک پرو را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه کرده و مک‌بوک ۱۲ اینچی و مک‌بوک ایر را در رنگ‌های طلایی ارائه داده است. البته اپل اخیرا دستگاه‌های جدیدش مانند آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ را در رنگ‌های متنوع ارائه می‌دهد؛ اما مدل‌های پرو همچنان به رنگ‌های خنثی‌تر مانند نقره‌ای و گرافیتی محدود می‌شوند.

 

 

با تک نیوز همراه باشید ……

 

 

بنابراین دور از ذهن نیست که مک‌بوک پرو نیز رنگ‌بندی جدیدی داشته باشند. خواسته بسیاری از افراد ارائه گزینه رنگ مشکی مات در مک‌بوک پرو است و شاید اپل بالاخره این رنگ یا مشابه آن را در مدل‌های امسال ارائه بدهد. یکی از بحث‌برانگیزترین شایعات اخیر احتمالاً به استفاده از ناچ در این نوت‌بوک مربوط می‌شود.

تصاویر رندر یادشده، شکافی با شکل غیر معمول را نشان می‌دهند که به نظر نمی‌رسد آرایه فیس آی‌دی را در خود جای داده باشد. پیش‌بینی می‌شود اپل از این بریدگی برای تعبیه دوربین فیس‌تایم استفاده کند. البته امید می‌رود که دوربین فیس‌تایم جدید از قابلیت Center Stage نیز پشتیبانی کند که درواقع به حسگر بسیار بزرگ‌تری در مقایسه با نمونه‌های کنونی نیاز خواهد داشت.

ویژگی مذکور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تراشه‌های اپل، این امکان را به کاربران می‌دهد که در هنگام فیلم‌برداری با دوربین جلویی، در صورت حرکت و تغییر موقعیت، دوربین به‌ دنبال آن‌ حرکت کند. این ویژگی برای نخستین بار در آیپد پرو ۲۰۲۱ رونمایی شد و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، یعنی دورکاری و رواج ارتباطات تصویری و ویدئو کنفرانس‌، به‌کارگیری آن در مک‌بوک پرو می‌تواند قابلیت بسیار حائز اهمیتی باشد.

استفاده از ناچ این امکان را به اپل می‌دهد که حاشیه‌های دستگاه را به کم‌ترین حالت ممکن برساند و جلوه‌ای مدرن‌تر برای مک‌بوک پرو به‌ ارمغان بیاورد. تصاویر رندر جدید نیز به‌نوعی این موضوع را تأیید می‌کنند؛ اما نباید از این غافل شد که اپل درست مانند آیفون X، باید رابط کاربری مک‌بوک پرو بعدی را نیز مطابق با ناچ بهینه کند؛ چراکه ناچ دقیقا وسط نوار منوی کنونی قرار خواهد گرفت و آن را به دو نیم تقسیم می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که غول دنیای فناوری دو مدل مک‌بوک پرو با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی ارائه خواهد داد. جالب است بدانید که اپل از سال ۲۰۰۳ و معرفی iBook G4، تاکنون کامپیوتر مک ۱۴ اینچی رونمایی نکرده است. احتمالاً مک‌بوک‌های ۲۰۲۱ شاسی یکسانی با نسل قبل خواهند داشت و کاهش حاشیه‌ها منجر به افزایش ابعاد نمایشگر خواهد شد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز