تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت با انتشار آپدیت جدید ویندوز ۱۱، مشکل پردازنده‌های AMD را برطرف کرد

مایکروسافت با انتشار آپدیت جدید ویندوز ۱۱، مشکل پردازنده‌های AMD را برطرف کرد

Windows 11 Systems 1

مایکروسافت به‌تازگی دست به انتشار آپدیتی برای ویندوز ۱۱ زده که شماری از مشکلات این سیستم عامل از جمله مشکل عملکرد پردازنده‌های AMD را برطرف می‌کند. این مشکل باعث می‌شد توان محصولات AMD در برخی بازی‌ها تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

ویندوز ۱۱ با دریافت بیلد ۲۲۰۰۰.۲۸۲ مشکل پردازنده‌های AMD را برطرف می‌کند. این به‌روزرسانی به‌صورت اختیاری برای همه کاربران ویندوز ۱۱ منتشر شده است. AMD و مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز ۱۱ متوجه دو مشکل شده بودند. یکی از این مشکلات باعث ایجاد تاخیر در کش L3 و افت توان عملیاتی پردازنده می‌شد.

مایکروسافت با آپدیت قبلی ویندوز ۱۱ سعی کرد این مشکل را حل کند، اما در حقیقت شرایط را بدتر کرد. حالا به‌روزرسانی امروز به نظر می‌رسد که به‌طور کامل مشکل کش L3 را برطرف کرده است. مشکل دوم پردازنده‌های AMD در استفاده از فناوری اولویت‌بخشی به هسته‌ها بود که رشته‌های پردازشی را به سریع‌ترین هسته پردازنده منتقل می‌کند.

شرکت AMD می‌گوید این باگ می‌تواند انجام عملیات‌های مرتبط با CPU را تحت تاثیر قرار دهد. این شرکت چندی قبل درایور جدیدی با نسخه ۳.۱۰.۰۸.۵۰۶ برای چیپست‌های خود منتشر کرد تا این مشکل را حل کند.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ همچنین دربرگیرنده برخی اصلاحات از جمله مشکلی است که پس از آپگرید سیستم عامل مانع از باز شدن منوی استارت می‌شد. این به‌روزرسانی باگ تاخیر در ماوس و کیبوردهای بی‌سیم را برطرف می‌کند. مایکروسافت می‌گوید وضعیت NumLock پس از راه‌اندازی سریع در حالت قبلی باقی می‌ماند و دیگر به حالت پیش‌فرض برنمی‌گردد.

ویندوز ۱۱ باگی داشت که گهگاه باعث می‌شد اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل ورودی‌های کیبورد را قبول نکند. به‌علاوه، سیستم ویندوز دیفندر Exploit Protection مشکلی داشت که نمی‌گذاشت اپلیکیشن‌های آفیس روی برخی پردازنده‌ها کار کنند. کاربران گزارش داده بودند که پنجره جستجو هم در گاهی اوقات در نمایشگرهای ثانویه باز نمی‌شود.

برای مشاهده فهرست کامل بهینه‌سازی‌های آپدیت جدید ویندوز ۱۱ به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کنید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز