تک نیوز > مایکروسافت و نرم افزار : ویندوز 11 چگونه برنامه های اندروید را بهتر از شبیه ساز ها اجرا می کند

ویندوز 11 چگونه برنامه های اندروید را بهتر از شبیه ساز ها اجرا می کند

windows 11s android apps are better than bluestacks

ویندوز ۱۱ دارای ویژگی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی است. اما دقیقا چرا این ویژگی اهمیت دارد؟ همان‌طور که احتمالا می‌دانید، برای اجرای این اپلیکیشن‌ها در محیط ویندوز چندین برنامه وجود دارد که BlueStacks مشهورترین گزینه محسوب می‌شود. اما در ویندوز ۱۱، روش متفاوتی برای اجرای این اپلیکیشن‌ها استفاده شده و به همین خاطر عملکرد آن‌ها هم با بهبود چشمگیری روبه‌رو شده است. در ادامه به جزئیات این تفاوت می‌پردازیم.

ویندوز 11 در مقابل شبیه ساز ها

شبیه‌سازهای اندروید چگونه کار می‌کنند؟

Windows 11 Android 2

BlueStacks و دیگر شبیه‌سازها همان‌طور که از نامشان پیداست، محیط اندروید را در یک سیستم‌عامل دیگر شبیه‌سازی می‌کنند. در همین زمینه می‌توانیم به مفهوم «ماشین مجازی» (virtual machine) اشاره کنیم که امکان نصب سیستم‌های مختلف را در سیستم شما مهیا می‌کند. به همین خاطر قبل از ویندوز ۱۱ کاربران برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید باید از چنین شبیه‌سازهایی استفاده می‌کردند که البته مشکلات و چالش‌هایی هم به همراه دارند.

چرا ویندوز ۱۱ برای این کار بهتر است؟

مشکل شبیه‌سازها و ماشین‌های مجازی این است که به بخش قابل توجهی از منابع سیستم نیاز دارند. زیرا این برنامه‌ها در کنار ویندوز سیستم، یک سیستم‌عامل کامل دیگر را اجرا می‌کنند و همین فرایند فشار زیادی به کامپیوتر وارد می‌کند. همین موضوع بزرگ‌ترین نقطه ضعف شبیه‌سازها به حساب می‌آید. چنین راهکاری تجربه کاربری چندان ایدئالی را ارائه نمی‌کند و همچنین باید به افت عملکرد سیستم هم اشاره کنیم.

Windows 11 Android 3

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای اجرا در ویندوز ۱۱ نیازی به استفاده از شبیه‌ساز ندارند. ویندوز ۱۱ از یک تکنولوژی شرکت اینتل موسوم به Intel Bridge Technology استفاده می‌کند که یک نوع کامپایلر محسوب می‌شود و به اپلیکیشن‌های اندروید اجازه می‌دهد به صورت «نیتیو» (Native) در ویندوز اجرا شوند. باید خاطرنشان کنیم اهمیت این فناوری به همین اصطلاح «نیتیو» برمی‌گردد.

به زبان بسیار ساده، فناوری IBT به ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندروید را به عنوان اپلیکیشن‌های ویندوز اجرا کند. به همین خاطر بدون اینکه توسعه‌دهندگان کاری انجام دهند، این اپلیکیشن‌ها بدون فشار زیاد بر سیستم ویندوزی اجرا می‌شوند.

نتیجه گیری در رابطه اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

ویندوز 11 برنامه های اندرویدی را به صورت نیتیو اجرا می کند و در نتیجه، منابع کمتری از سیستم را اشغال می کند. بنابراین اگر دنبال بهترین راهکار برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در سیستم خود هستید، ویندوز 11 بهترین گزینه در مقابل شبیه ساز ها است.

منبع: How To Geek

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز