تک نیوز > موبایل و شیائومی : شیائومی ردمی نوت ۱۱ ۴G معرفی شد

شیائومی ردمی نوت ۱۱ ۴G معرفی شد

xiaomi redmi note 11 front back

ردمی که یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی محسوب می‌شود مدتی قبل از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ رونمایی کرد. حالا این شرکت با معرفی نسخه‌ی ۴G ردمی نوت ۱۱ یک عضو جدید به این خانواده اضافه کرده است.

با وجود اینکه در ابتدا احتمالا بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که این گوشی تفاوت زیادی با ردمی نوت ۱۱ ۵G ندارد، اما واقعیت این است که گوشی فوق همان ردمی ۱۰ محسوب می‌شود که فقط یک دوربین کمتر دارد. این یعنی با چیپست Helio G88، رابط کاربری MIUI 12٫۵ مبتنی بر اندروید ۱۱ و نمایشگر ۶٫۵ اینچی LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن FHD+ سروکار داریم.

شیائومی اعلام کرده که رفرش ریت این نمایشگر هنگام مطالعه به ۴۵ هرتز کاهش پیدا می‌کند و در زمانی که مشغول تماشای فیلم و ویدیوهای مختلف هستید، سرعت آن به ۶۰ هرتز می‌رسد. طی چند سال گذشته رفرش ریت بالا به یک ویژگی رایج در بین گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده تبدیل شده و ردمی نوت ۱۱ ۴G هم از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به اینکه افزایش سرعت رفرش ریت منجر به کاهش عمر باتری می‌شود، در برخی شرایط این سرعت کاهش پیدا می‌کند تا عمر باتری گوشی بیشتر شود.

در حفره‌ی نمایشگر ردمی نوت 11 شاهد دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که احتمالا می‌تواند عکس‌های سلفی معمولی ثبت کند. در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه شده که برای یک گوشی ارزان‌قیمت کیفیت بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد. همچنین در کنار آن اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. همان‌طور که گفتیم این گوشی نسبت به ردمی ۱۰ یک دوربین کمتر دارد و به همین خاطر دیگر خبری از سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیست.

Xiaomi Redmi Note 11 4G 2

از دیگر ویژگی‌های ردمی نوت 11 می‌توانیم به تعبیه‌ی حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری، پورت USB-C، اسپیکرهای استریو، جک هدفون و فرستنده‌ی مادون قرمز اشاره کنیم. انرژی ردمی نوت ۱۱ ۴G از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از سرعت شارژ ۱۸ وات هم پشتیبانی می‌کند. در این میان نباید پشتیبانی این گوشی از شارژ سیمی معکوس ۹ وات را از قلم بیندازیم. شیائومی در جعبه‌ی این گوشی یک شارژر ۲۲٫۵ وات قرار داده که طبیعتا کاربران نمی‌توانند از تمام توان آن استفاده کنند.

این گوشی در سه رنگ راهی بازار می‌شود و مدل ۴/۱۲۸ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۱۵۵ و ۱۷۰ دلار به دست کاربران چینی می‌رسند. فروش این گوشی از ۶ روز دیگر آغاز می‌شود ولی درباره‌ی عرضه‌ی آن در بازارهای جهانی هنوز گزارشی منتشر نشده است.

منبع: GSM Arena

برچسب ها :

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز