تک نیوز > اخبار تکنولوژی و سلامت : واکنش اپلیکیشن ماسک به جنجال‌های آغاز موج ششم کرونا: حقیقت را فدای مقاصد دیگر نمی‌کنیم

واکنش اپلیکیشن ماسک به جنجال‌های آغاز موج ششم کرونا: حقیقت را فدای مقاصد دیگر نمی‌کنیم

mask app cover 1

در حالی که طی هفته‌های ابتدایی آبان ماه برخی از مسئولان و اپیدمیولوژیست‌ها خبر از آغاز پیک ششم کرونا در کشور می‌دادند، با وجود گذشت چند هفته هم چنان شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در کشور هستیم. در همین راستا اپلیکیشن ماسک که از همان ابتدا آغاز پیک ششم را تکذیب می‌کرد به ماجراها و اظهارنظرهای اخیر واکنش نشان داد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

هفته ابتدایی آبان ماه بود که رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه کشور وارد موج ششم کرونا شده است از شرایط نامطلوب کرونا در کشور خبر دارد و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی را راهی برای جبران مافات عنوان کرد.

اما در همان زمان اپلیکیشن ماسک که در جهت آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری کرونا طراحی شده است اعلام کرد براساس تحلیل داده‌ها، روند بستری در اکثر استان‌های کشور نزولی بوده و هنوز نمی‌توان نسبت به شروع خیز ششم کرونا در کشور اظهار نظر کرد. موضوعی که با انتقاداتی همراه شد مبنی بر اینکه تحلیل این اپلیکیشن اشتباه بوده و عوامل ایجاد پیک، شاخص ابتلا است نه بستری.

این اپلیکیشن اخیرا با انتشار توییتی به بحث‌های پیرامون آغاز شیوع موج ششم کرونا در اواسط آبان ماه اشاره کرده است:

«بعضی ازدوستان اپیدمیولوژیست حدودیک ماه قبل اعلام کردند کشور وارد خیز ششم شده است. تیم اپلیکیشن ماسک بر اساس تحلیل دقیق بلافاصله این ادعا را ردکرد. اما بلافاصله بعضی از کانال‌های خبری بر ورود کشور به خیز ششم کرونا اصرار ورزیده و اپلیکیشن ماسک رامتهم به پنهان کردن واقعیت کردند. این دوستان در پیشگاه جامعه علمی کشور توضیح دهند بر اساس چه دلایل و شواهد علمی چنین ادعایی کردند و اکنون بعد از یک ماه از خیز ششم مورد ادعا، چرا روند ابتلا و بستری به صورت پایدار کاهشی است».

اپلیکیشن ماسک با بیان اینکه ارائه اطلاعات و تحلیل‌های نادرست می‌تواند مردم و مسئولان را به اشتباه انداخته و باعث کاهش اعتماد عمومی جامعه شود اظهار داشت این تیم بر تعهد خود با مردم استوار است و هیچ گاه حقیقت را فدای مقاصد دیگر نخواهد کرد.

البته این سخنان در حالی مطرح می‌شود که از ۱۱ آبان ماه نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور که از سوی این اپلیکیشن منتشر می‌شد حاکی از افزایش شهرهای قرمز در کشور بود. اما این روند در اواخر آبان ماه شکل نزولی به خود گرفته و اکنون هیچ شهر قرمز از لحاظ ابتلا به کرونا وجود ندارد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز