تک نیوز > موبایل : شرکت کوالکام از پردازنده ۴ نانومتری نسل اول اسنپدراگون 8 خود رونمایی کرد.

شرکت کوالکام از پردازنده ۴ نانومتری نسل اول اسنپدراگون 8 خود رونمایی کرد.

034BBDC8 7463 4B9C B79A D2443D668855

کوالکام از «نسل اول اسنپدراگون ۸»، جدیدترین پردازنده پرچم‌دار خود، رونمایی کرد.

سرانجام کوالکام از پردازنده جدید خود برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. امسال نسل اول اسنپدراگون ۸ جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ می‌شود.

به گزارش فون‌آرنا، این تراشه که براساس فرایند ۴ نانومتری ساخته شده، دارای مودم X65 5G است که سرعت دانلود تا ۱۰ گیگابایت را از طریق شبکه‌های سلولی 5G و ۳٫۶ گیگابایت از طریق وای‌فای ۶ و روتر 6E را ارائه می‌دهد. همچنین این محصول موتور هوش مصنوعی نسل هفتم جدیدی دارد که ۴ برابر سریع‌تر است. درضمن،‌پردازنده گرافیکی Adreno جدید ۳۰ درصد رندر سریع‌تر با ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتر را ارائه می‌دهد. هم‌اکنون پردازنده مذکور از کدک بلوتوث بدون اتلاف aptX نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند جریان صوتی ۱۶ بیتی ۴۴٫۱ کیلوهرتزی را با کیفیت CD ارائه دهد.

اکنون نسل اول اسنپدراگون ۸ در قسمت دوربین پردازنده سیگنال ۱۸ بیتی ارائه می‌دهد که می‌تواند ۴۰۰۰ برابر بیشتر از ISP Spectra موجود در اسنپدراگون ۸۸۸ داده پردازش کند. نسل جدید پردازنده کوالکام به دستگاه اجازه می‌دهد تا ۳٫۲ گیگاپیکسل در ثانیه ضبط کند. این بدان معنا است که پردازنده می‌تواند استریم‌های ویدئویی از سه دوربین ۳۶ مگاپیکسلی را به‌طور هم‌زمان پردازش کند. درواقع با فناوری جدید آن اکنون ضبط فیلم‌ 8k HDR با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بسیار آسان‌تر شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد جدید، توانایی پردازش مداوم ویدئو با استفاده از پردازنده سیگنال همیشه روشن کم‌مصرف است که امکان قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره همیشه روشن و شناسایی بیومتریک را فراهم می‌کند.

همچنین در بخش امنیت، پردازنده جدید دارای موتور مدیریت اعتماد (Trust Management Engine) است و از Google Android Ready SE (برای ذخیره کلیدهای دیجیتال و شناسه‌های خودرو) پشتیبانی می‌کند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز