تک نیوز > اخبار تکنولوژی : دبی برای اولین بار در دنیا کاغذ را به‌طور کامل از ادارات خود حذف کرد

دبی برای اولین بار در دنیا کاغذ را به‌طور کامل از ادارات خود حذف کرد

dubai city tour 003

دبی به اولین دولت دنیا تبدیل شده که ۱۰۰ درصد امور خود را بدون دخالت کاغذ انجام می‌دهد. ولیعهد امارات «شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم» می‌گوید آن‌ها به هدفی که در سال ۲۰۱۸ تعیین کرده بودند رسیده، و با این استراتژی تاکنون ۳۵۰ میلیون دلار و ۱۴ میلیون ساعت صرفه‌جویی زمانی داشته‌اند.

 

بر اساس اعلام شیخ حمدان حالا تمام مکاتبات داخلی، خارجی و فرآیندهای اداری به‌طور کامل دیجیتالی شده و از طریق سیستم دولت الکترونیک انجام می‌شود. ولیعهد امارات در بیانیه‌ای گفت: «دستیابی به این هدف آغازگر مرحله جدیدی در مسیر حرکت دبی به سمت دیجیتالی شدن زندگی در همه جنبه‌هاست، مسیری که بر مبنای نوآوری، خلاقیت و تمرکز بر آینده شکل گرفته است.»

شیخ حمدان می‌گوید این دستاورد همچنین وضعیت دبی را در میان پایتخت‌های دیجیتالی بزرگ دنیا نشان می‌دهد و می‌تواند الگویی برای طراحی سازوکارهای اداری به منظور افزایش رضایت شهروندان باشد. دولت آمریکا، بریتانیا، اروپا و کانادا هم نسبت به دیجیتالی کردن سازوکارهای خود ابراز علاقه کرده‌اند، اما همچنان تردیدهایی در خصوص آسیب‌پذیری این سیستم‌ها نسبت به حملات سایبری وجود دارد.

دبی به سمت دیجیتالی‌تر شدن پیش می‌رود

ولیعهد دبی گفت دولت آن‌ها برنامه‌هایی را برای پیاده‌سازی استراتژی‌های پیشرفته به منظور ایجاد و ارتقای زندگی دیجیتال در پنج سال آینده در نظر گرفته است. استراتژی حذف کاغذ در پنج فاز متوالی اجرایی شد و در هر فاز گروه‌های مختلفی از ادارات دبی به این برنامه پیوستند. در پایان فاز پنجم همه سازمان‌های دولتی استفاده از کاغذ را به طور کامل حذف کردند.

۵۴ سازمان دولتی دبی حالا بیش از ۱۸۰۰ سرویس دیجیتالی و بیش از ۱۰۵۰۰ تراکنش کلیدی را به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهند. همکاری و یکپارچگی نهادها باعث شد فرآیندها و خدمات به‌صورت خودکار در دسترس شهروندان قرار بگیرد و از مصرف بیش از ۳۳۶ میلیون کاغذ جلوگیری شود.

شهروندان دبی حالا با اپلیکیشن DubaiNow می‌توانند به آسانی به بیش از ۱۳۰ خدمت شهری دسترسی داشته باشند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز