تک نیوز > موبایل : بازار تراشه در تسخیر مدیاتک ، Unisoc از سامسونگ پیشی گرفت.

بازار تراشه در تسخیر مدیاتک ، Unisoc از سامسونگ پیشی گرفت.

gsmarena 000

بیشترین سهم بازار تراشه را در فصل سوم ۲۰۲۱ از آن خود کرده و برند چینی Unisoc با سهم بازار ۱۰ درصدی از سامسونگ پیشی گرفته است.

 

کانترپوینت گروه تحقیقاتی پیشرو در زمینه فناوری، گزارش فصل سوم خود از عرضه تراشه منتشر کرد و داده‌های آماری نشان می‌دهد مدیاتک بخشی بزرگی از بازار تراشه را تصاحب کرده است.

داده‌های ارائه شده از کانترپوینت، نشان دهنده فاصله رو به رشد دو کمپانی تولیدکننده تراشه مدیاتک و کوالکام در عرضه سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ است که به ترتیب ۴۰ و ۲۷ درصد از سهام بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اپل با ۱۵ درصد، Unisoc با ۱۰ درصد، سامسونگ با ۵ درصد و HiSilicon با ۲ درصد به ترتیب رتبه‌های سوم تا ششم فهرست را تشکیل می‌دهند. همچنین فقط مدیاتک و Unisoc نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با رشد عرضه محصولات خود مواجه شدند.

فاصله مدیاتک نسبت به سایر رقبا در بازار تراشه

طبق اسناد و شواهد ارائه شده، مدیاتک در سه ماهه سوم سال جاری حضور بسیار قدرتمندی در بازار تراشه داشته و ۴۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده که دلیل این امر احتمالا به دلیل تقاضا زیاد تراشه‌های ۴G بوده است. در حالی که برخی از سازندگان تراشه به دلیل مشکلات جهانی با تولید تراشه‌های ۵G به مشکل خورده‌اند، کوالکام همچنان پیشرو بخش ۵G بازار محسوب می‌شود.

شرکت آمریکایی، حتی با وجود مشکلات زنجیره تامین، همچنان ۶۲ درصد از بازار تراشه‌های ۵G را به خود اختصاص داده است که عمدتا به دلیل توانایی این شرکت برای داشتن چندین پیمانکار برای ساخت چیپ‌ها ۵G است. البته باید اشاره کرد که سری آیفون ۱۳ نیز از چیپست‌های کوالکام بهره می‌برند که این امر نیز باعث افزایش تقاضای تراشه‌های این شرکت می‌شود.

تولیدکننده تراشه دیگری که در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، Unisoc بود که موفق به کسب سهم دو رقمی شد و با پیشی گرفتن از سامسونگ غول فناوری کره‌ای را به جایگاه سوم رساند. رشد این شرکت عمدتا به دلیل توانایی آن در مشارکت با چندین برند تولیدکننده گوشی و عرضه قطعات خود به Honor حاصل شده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز