تک نیوز > اپل و سامسونگ : ظاهرا الجی و سامسونگ وظیفه تولید نمایشگر حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو را برعهده خواهند داشت

ظاهرا الجی و سامسونگ وظیفه تولید نمایشگر حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو را برعهده خواهند داشت

6.1 inch iPhone 12 1030x605 1 830x488 1

شواهد نشان می‌دهد که الجی و سامسونگ تنها تولیدکنندگان نمایشگر حفره‌دار مبتنی بر فناوری LTPO به‌منظور استفاده در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ خواهند بود.

طبق روال معمول، اپل احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را با نام احتمالی آیفون ۱۴ رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. دراین‌میان، شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل پس از پنج سال، قصد دارد نمایی جلویی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را دستخوش تغییر کند. گفته می‌شود ناچ زمخت بالأخره حذف و آرایه فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد. ظاهرا دوربین سلفی نیز مانند گوشی هوشمند مرسوم اندرویدی در حفره‌ای کوچک تعبیه خواهد شد.

اکنون گزارشی از منابع کره‌ای نزدیک به زنجیره تأمین اپل منتشر شده است و در آن ادعا می‌شود که ال‌جی و سامسونگ تولیدکنندگان اصلی نمایشگرهای پیشرفته آیفون ۱۴ پرو خواهند بود. این در حالی است که سال گذشته سامسونگ به‌تنهایی تولید نمایشگر LTPO مدل‌های پرو را بر عهده داشت؛ اما ظاهرا ال‌جی نیز توانسته سطح کیفی خود را به استانداردهای اپل نزیک و حتی شاید نمایشگرهای بیشتری را در مقایسه با سامسونگ برای خانواده ایفون ۱۴ تأمین کند.

در این گزارش آمده است که سامسونگ، تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED اپل، ساخت تمام پنل‌های حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی را برعهده خواهد داشت؛ درحالی‌که ال‌جی برای نخستین‌بار نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس ۶٫۷ اینجی را تولید خواهد کرد. گسترش همکاری متقابل کوپرتینویی‌ها و ال‌جی می‌تواند تبعاتی را به‌خصوص برای سامسونگ به‌همراه داشته باشد. با خرید نمایشگر از ال‌جی اپل مطمئن خواهد شد که پول را به جیب رقیب اصلی‌اش در بازار گوشی‌های هوشمند تزریق نخواهد کرد و از سوی دیگر، خروج ال‌جی از بازار یاده‌شده دست اپل را برای انتخاب این تأمین‌کننده به جای سامسونگ باز گذاشته است.

به‌طور کلی، به‌نظر می‌رسد که خانواده آیفون ۱۴ تغییرات درخورتوجهی را شامل می‌شوند و از قرار معلوم، غول دنیای فناوری تولید آیفون مینی را متوقف و به‌ جای آن، یک مدل آیفون بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی عرصه خواهد کرد. احتمالا مدل ۶٫۷ اینچی با توجه به ابعاد بزرگ‌تر بسیار گران‌تر از مدل مینی خواهد بود؛ اما این مدل نیز می‌تواند به نمایشگر LTPO برای پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شود.

افزون‌براین، برخی از تحلیلگران مدعی هستند که اپل امسال از حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی در دوربین واید آیفون ۱۴ پرو بهره خواهد گرفت تا به‌موجب آن جزئیات و بزرگنمایی تصاویر را افزایش دهد. همچنین شایعاتی نیز درمورد استفاده از محفظه بخار در این خانواده شنیده می‌شود؛ اما نمی‌توان به‌طور قطعانه صحت‌وسقم آن‌ها را تأیید یا رد کرد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز