تک نیوز > اخبار علمی و سلامت : FDA هشدار داد: تست‌های سریع احتمالا برای کرونا امیکرون دقت پایینی دارند

FDA هشدار داد: تست‌های سریع احتمالا برای کرونا امیکرون دقت پایینی دارند

photo 2021 12 30 09 28 20 1

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر خود اعلام کرد که آزمایش‌های فوری در گونه امیکرون ویروس کرونا احتمالا نتایج منفی نادرست بیشتری نسبت به قبل ارائه کنند، اما مردم همچنان طبق دستورالعمل باید از آن‌ها استفاده کنند.

مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که آزمایش‌های سریع ویروس کرونا برای افرادی که به گونه امیکرون مبتلا شده‌اند، احتمالا دقت کمتری نسبت به قبل داشته باشد. طبق گزارش منتشر شده توسط FDA، حداقل برخی آزمایش‌های مبتنی بر آنتی‌ژن در افراد مبتلا به گونه امیکرون احتمالا دقت کمتری داشته باشند که این امر احتمال ارائه نتایج نادرست را افزایش می‌دهد. با این حال، FDA همچنان توصیه می‌کند تا مردم از این آزمایش‌ها طبق دستورالعمل استفاده کنند.

FDA در گزارش خود توضیح می‌دهد که با آزمایش روی نمونه‌های زنده ویروس به جای نمونه‌های غیرفعال شده با گرما، مشکل بالقوه در آزمایش‌های سریع ویروس کرونا را کشف کرده است. در گزارش این سازمان آمده است:

داده‌های اولیه ما نشان می‌دهند که آزمایش‌های آنتی‌ژن گونه امیکرون را شناسایی می‌کنند اما احتمالا دقت آن کاهش پیدا می‌کند.

شفافیت و دقت دو شاخص مهم آزمایش‌های تشخیصی محسوب می‌شوند که به احتمال صحت نتایج مثبت اشاره دارد. آزمایش‌هایی که دقت آن‌ها کمتر باشد، بیشتر احتمال می‌رود که نتایج منفی کاذب را نشان دهند که با این وجود احتمال ابتلا شدن افراد به کرونا اشتباه تشخیص داده می‌شود. به عبارت دیگر، افرادی که به گونه امیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آزمایش آنتی‌ژن انجام می‌دهند، احتمالا به اشتباه متوجه می‌شوند که تست آن‌ها منفی است و به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

گونه امیکرون که اولین بار در نوامبر کشف شده بود، به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کرده. گونه جدید نسبت به دلتا و موارد گزارش شده قبلی از ویروس کرونا سرعت انتقال بسیار بیشتری دارد و به راحتی می‌تواند حتی افراد واکسینه شده را نیز مبتلا کند. هرچند علائم این گونه نسبت به دلتا خفیف‌تر به نظر می‌رسد، اما هنوز مشخص نیست که دلیل آن به خود ویروس مربوط می‌شود یا نرخ بالای ایمنی افراد مبتلا شده به دلیل انجام واکسیناسیون. با این حال، دانشمندان گزارش کرده بودند که افراد مبتلا به کرونا امیکرون کمتر از سویه دلتا به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز پیدا می‌کنند.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز