تک نیوز > اخبار تکنولوژی : اپل و متا احتمالا در سال 2022 در بازار متاورس رقیب یکدیگر می‌شوند

اپل و متا احتمالا در سال 2022 در بازار متاورس رقیب یکدیگر می‌شوند

meta facebook Apple 1068x580 1 1

اپل و متا در حال ورود به دنیای متاورس هستند و با توجه به تمرکزی که روی این فضا گذاشته‌اند، پیش‌بینی شده که در سال 2022 شاهد رقابت این دو شرکت در بازار باشیم.

«جین مانستر»، تحلیلگر شرکت Loup Ventures در یادداشت جدیدی پیش‌بینی‌های خود برای سال 2022 را مطرح کرده و در یکی از آن‌ها به دوئل احتمالی اپل و متا در دنیای متاورس پرداخته است. در میان شرکت‌های فناوری، فیسبوک با تغییر نام به متا بیشترین تاکید را بر آینده این صنعت داشته. اما اپل هم آماده است تا از محبوبیت برند خود برای ورود به این بازار استفاده کند.

مانستر می‌گوید: «باور داریم که در نهایت احتمال عرضه خانواده‌ای از محصولات [متاورسی] توسط اپل بالاست و شاید در سال 2022 نمونه اولیه این دستگاه‌ها را ببینیم. عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی می‌توانند روشی مناسب برای ورود اپل به متاورس باشند، جایی که می‌توانیم عمیق‌تر وارد جهان‌های دیجیتال شویم و بازی و کار کنیم.»

هرچند متاورس در چند سال آینده احتمالا به‌طور عمده حالت دو بعدی خواهد داشت، اما مانستر عقیده دارد که سرانجام وارد دنیاهای سه بعدی می‌شویم. اپل و فیسبوک در رقابت با یکدیگر تلاش خواهند کرد تا مقرون به صرفه‌ترین و راحت‌ترین هدست‌هایی را بسازند که دنیای متاورس با آن‌ها قابل تجربه کردن است.

این تحلیلگر می‌گوید اپل احتمالا در WWDC 2022 پیش‌نمایش یک هدست واقعیت ترکیبی را نشان می‌دهد. اما عرضه این دستگاه زودتر از سال 2023 اتفاق نخواهد افتاد. مدت‌هاست که شایعاتی درباره دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی این شرکت شنیده می‌شود و قابلیت‌های متنوعی را برای آن‌ها مطرح می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها که با نام اپل گلس شناخته شده، احتمالا دستگاهی شبیه عینک‌های معمولی است که می‌تواند در کنار آیفون استفاده شود.

فیسبوک یا متا هم برنامه‌های مختلفی را برای دنیای متاورس دنبال می‌کند و اخیرا از نمونه اولیه دستکشی برای لمس اشیا مجازی پرده برداشت.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز