تک نیوز > گوگل : گوگل مهم‌ترین ویژگی‌های ایرپاد را به هدفون‌های بی‌سیم خود می‌آورد

گوگل مهم‌ترین ویژگی‌های ایرپاد را به هدفون‌های بی‌سیم خود می‌آورد

Capture

گوگل در جریان رویداد CES اعلام کرد که قابلیت صدای فراگیر و اتصال چندگانه بلوتوث را به‌زودی در هدفون‌های بی‌سیم خود ارئه خواهد داد.

در سالیان اخیر، دستگاه‌های صوتی به‌دلیل افزایش کلی محتوا نظیر پادکست‌ها، به عضوی جداناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده‌اند و با آمدن هدفون‌های بی‌سیم این محبوبیت دوچندان نیز شده است. به‌طور کلی، پتانسیل عظیمی در این زمینه وجود دارد که شرکت‌های تولیدکننده محصولات صوتی را ساخت دستگاه‌های بهتر و به‌کارگیری فناوری‌های جدید سوق می‌دهد.

گوگل یکی از بازیگران نه‌چندان موفق در بازار هدفون‌های کاملاً بی‌سیم (TWS) محسوب می‌شود که به اندازه‌ی رقبایی همچون اپل و سامسونگ نتوانسته نظر مخاطبان زیادی را به هدفون‌های بی‌سیم خود جلب کند. با این‌‌ حال به‌نظر می‌رسد اهالی مانتین ویو قصد دارند با ارائه محبوب‌ترین ویژگی‌های ایرپاد این شکاف را کم‌تر کنند.

گوگل در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ اعلام کرد که در‌ حال توسعه فناوری اتصال چندگانه‌ی بلوتوث (Bluetooth Multipoint) برای پشتیبانی از اتصال چندگانه هدفون‌هایش به دستگاه‌های کروم‌بوک و محصولات مبتنی‌بر اندروید است. در‌‌ واقع، اتصال چندگانه‌ی بلوتوث تکنولوژی جدیدی محسوب نمی‌شود و متأسفانه گوگل نیز در بیانیه مطبوعاتی‌اش جزئیات زیادی را از نحوه پیاده‌سازی آن در دستگاه‌های سازگار ارائه نداده است. گوگل در این‌باره می‌گوید:

ما در حال ساختن فناوری برای هدفون‌های دارای بلوتوث هستیم که به آن‌ها امکان می‌دهد به‌طور خودکار صدا را به هر دستگاهی که به آن گوش می‌دهید، تغییر دهند.

 

غول موتور جست‌وجوی جهان بیان می‌کند که فناوری یادشده در مواقعی کار می‌کند که در حال تماشای فیلم در دستگاه دیگری هستید و در دستگاه دوم تماس تلفنی دریافت می‌کنید، فیلم متوقف می‌شود و صدای هدفون به‌طور خودکار به گوشی اندرویدی کاربر تغییر می‌کند. در‌ نهایت، وقتی مکالمه تمام شد، هدفون به‌طور خودکار دوباره محتوای صوتی فیلم را پخش می‌کند. فرایند مذکور درست مانند ویژگی مشابه در هدفون‌های ایرپاد است و به‌نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده به هدفون‌های سازگار گوگل نیز افزوده خواهد شد.

گوگل همچنین ویژگی‌های صدای فراگیر (Spatial Audio) را به هدفون‌های پشتیبانی‌شده در‌ صورت استفاده با دستگاه‌های اندروید و کروم‌بوک اضافه می‌کند. این ویژگی صدا را بر‌ اساس حرکات سر کاربر تطبیق و آن را به‌صورت سه‌بعدی به کاربر ارائه می‌دهد. گوگل همچنین اعلام کرد که ویژگی کروم‌کست یکپارچه را در برندهای صوتی خانگی بیشتری ارائه خواهد داد و در چند ماه آینده قابلیت یادشده در با تمامی بلندگوهای صوتی هوشمند Bose ادغام خواهد شد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز