تک نیوز > اخبار تکنولوژی و موبایل : تصویر اولین ماکت آیفون 14 پرو با حفره مخصوص دوربین سلفی منتشر شد

تصویر اولین ماکت آیفون 14 پرو با حفره مخصوص دوربین سلفی منتشر شد

iPhone 14 Pro 2048x1153 1

اپل از زمان معرفی آیفون X برای دوربین سلفی از طراحی ناچ استفاده کرده، اما گزارش‌ها حاکی از آن‌ هستند که آیفون 14 پرو بالاخره این طراحی را کنار می‌گذارد و به جای بریدگی بالای صفحه از حفره‌ای قرصی شکل استفاده خواهد کرد. حالا تصویری از اولین ماکت احتمالی این گوشی منتشر شده که طراحی آن را نشان می‌دهد.

به تازگی کاربری در توییتر تصویری از ماکت احتمالی آیفون 14 پرو را منتشر کرده که در بالای نمایشگر آن حفره‌ای قرصی شکل برای دوربین سلفی دیده می‌شود. با توجه به این که هنوز ماه‌ها تا رونمایی از نسل بعدی پرچمداران اپل باقی مانده، ذکر این نکته حائز اهمیت است که ماکت حاضر در این تصویر می‌تواند با نسخه نهایی آیفون 14 پرو تفاوت داشته باشد. اما اگر اپل از همین طراحی استفاده کند، طراحی بخش جلوی موبایل این شرکت برای اولین بار در سال‌های اخیر تغییر بزرگی خواهد داشت.

«مارک گرمن» از بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی تایید کرده بود که طراحی بعضی مدل‌های آیفون در سال 2022 به شکل قابل توجهی تغییر می‌کند. این ایده قبلا در گزارش‌های خبرگزاری The Elec و «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل هم مطرح شده بود.

از آن‌جایی که اپل نمی‌خواهد فناوری فیس آیدی و دوربین True Depth را کنار بگذارد، به جای تک حفره از حفره قرصی شکل استفاده خواهد کرد. منتها حتی با این شیوه طراحی هم بخشی از قطعات باید به زیر نمایشگر منتقل می‌شوند و از آن‌جا وظایف خود را انجام می‌دهند.

گرمن همچنین در یادداشت خود نوشته بود که اپل احتمال حذف برآمدگی دوربین عقب آیفون 14 را هم درنظر دارد و می‌خواهد به جای دوربین 12 مگاپیکسلی از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با این حال فعلا برای اظهارنظر قطعی درباره این خانواده خیلی زود است و باید منتظر باشیم تا گزارش‌های بیشتری در این باره منتشر شود.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز