تک نیوز > اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : هند می‌خواهد برای رقابت با اندروید و iOS، سیستم عامل موبایل بومی بسازد

هند می‌خواهد برای رقابت با اندروید و iOS، سیستم عامل موبایل بومی بسازد

India Mobile OS 1

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اعلام کرده که دولت این کشور در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزه جهت توسعه یک سیستم عامل موبایل بومی برای رقابت با اندروید و iOS است.

این طرح پیشنهادی که اخیرا از سوی وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، «راجیو چاندراسخار» مطرح شده، صنعت فناوری این کشور را به توسعه یک سیستم عامل موبایل بومی تشویق می‌کند. این سیستم عامل جدید بطور مستقیم به عنوان جایگزینی برای اندروید و iOS در هند درنظر گفته می‌شود.

به گفته چاندراسخار، سیستم عامل اندروید و iOS منجر به توسعه اکوسیستم‌های سخت افزاری می‌شوند و دولت هند امیدوار است که سیستم عامل بومی این کشور هم بتواند در چنین مسیری گام بردارد و به شرکت‌های هندی فضای بیشتری برای رشد بدهد.

در حال حاضر دولت هند در حال بررسی استارتاپ‌ها و موسسات علمی مناسب با توانایی توسعه یک سیستم عامل جدید است. بحث‌های کنونی روی اهداف توسعه چنین سیستم عاملی تمرکز دارد. به گفته چاندراسخار، استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در توسعه این سیستم عامل نقش داشته باشند، احتمالا موفق به جذب سرمایه داخلی و خارجی خواهند شد.

این پروژه در راستای اهداف نخست وزیر هند قرار می‌گیرد که می‌خواهد شرکت‌های بومی در صنایع مختلف رهبری بازار را در دست بگیرند و همچنین منجر به رشد صنعت فناوری این کشور شود. دولت هند به دنبال افزایش ارزش صنعت تولید لوازم الکترونیکی این کشور به 300 میلیارد دلار تا سال 2026 است که بسیار بیشتر از ارزش 75 میلیارد دلاری کنونی محسوب می‌شود. هند همچنین می‌خواهد صادرات صنعت لوازم الکترونیکی آن از 15 میلیارد دلار به 120 میلیارد دلار برسد.

هند بازار مهمی برای اپل به حساب می‌آید، اما دستگاه‌های اندرویدی هم سهم قابل توجهی در این کشور دارند. اپل میزان تولید و تعداد گوشی‌های تولیدی را در هند افزایش داده و حالا نزدیک به 70 درصد آیفون‌هایی که در این کشور به فروش می‌رسند، داخل خاک هند تولید می‌شوند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز