تک نیوز > رپورتاژ آگهی : کیپا؛ سرآغاز داستان امید

کیپا؛ سرآغاز داستان امید

keepa

کیپا از اولین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی لندتک‌ ایران است که با هدف حذف مشکلات دریافت وام‌های خرد، برپایه‌ی اعتبار افراد امکان خرید اقساطی و اعتباری از فروشگاه‌های معتبر را برای همگان فراهم می‌آورد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی تک نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

عوامل اعتبارسنجی افراد در کیپا با معیارهای سنتی متفاوت است. کیپا با استفاده از فناوری روز، موفق شده است فرایند خرید اقساطی و اعتباری را بهبود دهد. برای آشنایی بیشتر با شرکت کیپا به‌عنوان یکی از لندتک‌های ایران، مختصری به مفهوم لندتک و اهمیت آن و سپس بررسی سوابق و خدمات کیپا پرداخته خواهد شد.

لندتک و اهمیت آن

لندتک (Lendtech) که مدت زیادی است در جهان جای خود را در میان خدمات نوآورانه باز کرده، به‌تازگی در ایران نیز موردتوجه واقع شده است. لندتک یکی از شاخه‌های اصلی فین‌تک محسوب می‌شود که هر روز بر ارزش آن نزد فعالان حوزه‌های مالی و بانکی افزوده می‌شود. فین‌تک به هر خدمت مالی برپایه‌ی فناوری گفته می‌شود که هدف اصلی آن بهبود دسترسی و سرعت فرایندهای مالی است که مخاطب روزانه با آن ارتباط دارد.

شاید مثال دستگاه عابربانک یا حتی همراه‌بانک روی گوشی‌های تلفن‌همراه بهتر بتواند مفهوم این واژه را آشکار سازد؛ مواردی که فناوری و تکنولوژی به‌کمک خدمات مالی آمده است تا فرآیندی را بهبود بخشد. فین‌تک انواع مختلف خدمات مالی را دربر می‌گیرد و با‌‌‌‌توجه‌‌‌به نوع خدمتی که پوشش می‌دهد، به شاخه‌های گوناگون تقسیم می‌شود.

یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های فین‌تک مربوط به خدمات اعطای تسهیلات و اعتبار به مخاطبان است. این شاخه از فین‌تک که به نام لندتک شناخته می‌شود، احتمالاً یکی از جذاب‌ترین خدمات فناورانه است. لندتک با استفاده از تکنولوژی و فناوری، نحوه‌ی اعتبارسنجی افراد را برای دریافت وام یا اعتبار دگرگون می‌کند و با یاری‌‌دادن به سیستم‌های بانکی، فرایند دریافت وام‌های خرد را تسهیل می‌گرداند. به‌علاوه، با ارائه‌ی روش‌های نوین اعتبارسنجی مدل‌های مختلف خرید اعتباری را نیز ممکن می‌سازد.

انواع خدمات لندتک

مهم‌ترین خدمتی که هر شرکت لندتک ارائه می‌دهد، اعطای وام و تهسیلات به روشی نوین است. در روند سنتی دریافت وام خرد از بانک، موانع متعددی مانند وجود ضامن یا چک بسیاری از افراد را از گرفتن وام منصرف می‌کرد. به‌علاوه، مشکلات ناشی از طولانی‌بودن فرایند اداری دلیل دیگری است که بخش بزرگ دیگری از افراد را از گرفتن تسهیلات دلسرد می‌گرداند.

لندتک در اولین قدم برای اعطای تسهیلات، فرایند اعتبارسنجی افراد را تغییر داده است؛ به‌گونه‌ای که مواردی جز ضامن را مبنای اعتبارسنجی افراد قرار می‌دهد. لندتک در قدم بعدی، فرایند دریافت وام را کوتاه می‌گرداند، بازپرداخت اقساط را تسهیل می‌کند و گزینه‌های متعددی برای بازپرداخت دراختیار مخاطب قرار می‌دهد.

یکی دیگر از خدمات جذاب لندتک‌ها خرید اعتباری به‌صورت «الآن بخر، بعداً پرداخت کن» یا NPL (Buy now, Pay later) است. در این مدل، فرد دارای اعتبار می‌تواند در لحظه‌ی خرید بدون پرداخت پول و صرفاً با اعتبار خود خرید کند و مبلغ خرید را انتهای ماه پرداخت کند. نکته‌ی مثبت این مدل ارائه‌ی خدمات مالی این است که سودی روی مبلغ خرید اعمال نمی‌شود. این خدمت در دوران پاندمی کرونا با اقبال وسیعی مواجه شده است و شرکت‌های زیادی در دنیا تمرکز خود را بر ارائه‌ی چنین خدمت‌هایی گذاشته‌اند.

معرفی کیپا

کیپا یکی از فعالان صنعت لندتک در ایران است که از سه سال گذشته تاکنون در تلاش بوده است با رویکردی نوین امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های معتبر را برای هم‌وطنان فراهم کند. داستان کیپا از ارائه‌ی خدمات دندان‌پزشکی اقساطی شروع شد. کیپا موفق شد زیرساخت لازم برای خرید خدمات قسطی دندان‌پزشکی را ایجاد کند و از این تجربه‌ی موفق برای گسترش خدمات اقساطی قابل ارائه استفاده کند. تاکنون مجموعه‌های بزرگی مانند بانک رفاه، رایتل، بانک مهر در طرح کالا کالات و بانک دی در کیف‌پول مشترک کیپا دی از زیرساخت اعتباری کیپا برای ارائه‌ی خدمات اقساطی استفاده کرده‌اند.

کیپا تاکنون به بیش از ۶۰۰ هزار نفر خدمات خرید اقساطی و اعتباری ارائه کرده است و پرسنل بیش از ۵۰ سازمان معتبر با استفاده از کیپا تجربه‌ی خرید اقساطی و اعتباری شیرینی داشته‌اند. خدمات کیپا به دو صورت تسهیلات و اعتبار به مخاطبان ارائه می‌شود. در حالت دریافت تسهیلات، مخاطب می‌تواند درصورت اعتبارسنجی مثبت تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند و از ارائه‌دهندگان کالا و خدمت طرف قرارداد با کیپا خرید کند. در حالت خرید اعتباری، مخاطب پس از اعتبارسنجی به‌صورت ماهانه شارژ اعتبار خواهد داشت و می‌تواند با اعتبار خود از فروشگاه‌ها خرید و آخر ماه حساب خود را تسویه کند.

مخاطبان کیپا

کیپا با هدف تسهیل و بهبود فرایند خرید اقساطی و اعتباری، عمده‌ی تلاش خود را بر ارائه‌ی خدمات به طیف گسترده‌ای از هموطنان خود قرار داده است و در سه سال گذشته، به بیش از ۶۰۰ هزار نفر خدمات خرید اقساطی و اعتباری ارائه کرده است. هدف نهایی کیپا پی‌ریزی سبک زندگی جدید بر‌پایه‌ی اعتبار است و در این مسیر به گسترش اعتماد در جامعه نیز کمک خواهد نمود. با این نگرش، خواسته‌ی اصلی کیپا این است که خدمات خود را به حداکثر افراد جامعه ارائه کند و کانون اصلی فعالیت خود را بر گسترش شبکه‌ی مخاطبان خود و پوشش اقشار مختلف جامعه قرار داده است.

استفاده از کیپا برای دریافت خدمات اقساطی و اعتباری مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نیاز‌نداشتن به ضامن، بدون بهره‌بودن خدمات، دسترسی به شبکه‌ی پذیرندگی گسترده، مشاهده‌ی جزئیات تراکنش‌ها و اقساط ماهانه اشاره کرد. کیپا تاکنون به مجموعه‌های متعددی ازجمله بانک مهر، رایتل، سازمان تأمین اجتماعی، آموزش‌و‌پرورش و بانک دی را خدمات‌رسانی کرده است.

شبکه‌ی پذیرندگی کیپا

دومین کانون تمرکز کیپا ارائه‌دهندگان کالا و خدمات یا همان پذیرندگان هستند. کیپا با کنترل کیفی پذیرندگان توانسته است شبکه‌ای با کیفیت در حوزه‌های بسیار متنوع خدمات و کالا را داشته باشد. بیش از ۷،۰۰۰ ارائه‌دهنده کالا یا خدمت فعال در سراسر کشور با کیپا همکاری و خدمات خود را به جمع بزرگی از مخاطبان ارائه کرده‌اند.

همکاری با کیپا برای پذیرندگان از این نظر جذاب است که امکان ارائه‌ی خدمات خود را به طیف گسترده‌ای از مخاطبان خواهند داشت و گزینه‌ی خرید اقساطی می‌تواند تعداد مشتریان بیشتری را مشتاق دریافت خدمات کند و فروش را افزایش دهد. به‌علاوه، زیرساخت اعتباری کیپا این ویژگی را دارد که پذیرندگان بتوانند میزان فروش، اقساط، تراکنش‌ها و سایر جزئیات را به آسانی بررسی کنند و بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات فیزیکی خدمات خود را با استفاده از کیپا بفروشند.

شبکه‌ی پذیرندگی کیپا یکی از متنوع‌ترین شبکه‌های موجود در زمینه‌ی فروش اقساطی است که حوزه‌های سوپرمارکتی (FMCG)، بیمه، خدمات پزشکی و سلامت، مد و پوشاک، گردشگری، کتاب و لوازم اداری، آموزشی، خانه و آشپزخانه، دیجیتال، لوازم خانگی، فرش و مبلمان، عینک و سمعک، زیبایی و آرایشی را زیر پوشش خود قرار می‌دهد. تعدادی از فعالان شبکه‌ی پذیرندگی کیپا شامل فروشگاه زنجیره‌ای جانبو، هفت، هایپر فامیلی، شرکت جامعه، بیمه‌ی رازی، بیمه حافظ، بیمه‌ی ملت، مؤسسه آموزشی سفیر و فروشگاه لوناتو هستند.

خدمات سازمانی کیپا

کیپا با درنظرگرفتن نیاز سازمان‌ها اقدام به ارائه‌ی مجموعه‌ای از خدمات خرید اقساطی و اعتباری خود در قالب بسته‌های جبران خدمات، تشویقی، نکوداشت و مناسبت‌ها کرده است. با کیپا هر سازمانی می‌تواند برای کارکنان خود امکان استفاده از خدمات متنوع را به‌صورت اعتباری و اقساطی فراهم سازد.

به‌علاوه، زیرساخت لازم برای ارائه خدمات اقساطی با مراکز طرف قرارداد خود سازمان نیز با استفاده از زیرساخت اعتباری کیپا قابل‌دریافت است. استفاده از خدمات سازمانی کیپا برای سازمان‌ها این ویژگی را دارد که هم‌زمان امکان دسترسی سازمان و پرسنل را به جزئیات خدمات دریافتی دارد. بدین‌ترتیب، هر‌یک از پرسنل در پنل اختصاصی خود می‌تواند خرید اقساطی و اعتباری را مدیریت کند.

همچنین سازمان می‌تواند تراکنش‌ها، اقساط و… مربوط به پرسنل خود را مشاهده کند. تمام موارد یادشده به‌آسانی و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی صورت خواهد گرفت و مهم‌تر از همه اینکه تمام خدمات بدون بهره ارائه خواهد شد و کمک شایان‌توجهی به صرفه‌جویی زمان خواهد کرد.

واحد تبلیغات

واحد تبلیغات تک نیوز | ربات منتشر کننده تبلیغات سایت

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز