تک نیوز > اپل : کاربران مک او اس 12.2 از تخلیه باتری در حالت Sleep بخاطر مشکلات بلوتوث خبر می‌دهند

کاربران مک او اس 12.2 از تخلیه باتری در حالت Sleep بخاطر مشکلات بلوتوث خبر می‌دهند

macbook pro 14 and

اپل چند روز پیش مک او اس 12.2 مانتری را برای کاربران منتشر کرد و حالا تعدادی از افراد که این سیستم عامل را روی مک بوک خود نصب کرده‌اند، از تخلیه باتری دستگاه در حالت Sleep (اسلیپ مود) شکایت می‌کنند. ظاهرا علت این مشکل مربوط به تجهیزات بلوتوثی می‌شود که بطور مداوم دستگاه را از حالت اسلیپ خارج می‌کنند.

در روزهای گذشته کاربران در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی چنین مشکلی را مطرح کرده‌اند، با این حال هنوز نمی‌دانیم این مشکل تا چه اندازه رواج دارد و چه تعداد از افراد را درگیر کرده است. به گفته این افراد، باتری مک آن‌ها پس از آپدیت به مک او اس 12.2 در طی شب و در حالت اسلیپ، از 100 به صفر درصد می‌رسد.

مک او اس 12.2 مانتری و تخلیه باتری مک

تعدادی از کاربران که به دنبال علت این مشکل در ترمینال بودند، متوجه شدند که تجهیزات بلوثوتی بطور مداوم باعث «DarkeWark from Deep Idle» می‌شوند که نتیجه‌اش، خارج شدن مک از حالت Sleep و تخلیه شارژ باتری است. به نظر می‌رسد این مشکل مختص مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل یا اپل سیلیکون نیست و تمام آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همانطور که می‌توان حدس زد، این مشکل یک راه‌حل ساده دارد: غیرفعالسازی بلوتوث مک یا قطع تمام تجهیزات بلوتوثی از کامپیوتر اپل. این راه ساده است اما مسلما با راه‌حل ایده‌آلی روبه‌رو نیستم و البته نمی‌تواند یک راه‌حل دائمی هم باشد.

اپل در همین مدت اولین بتای مک او اس 12.3 را منتشر کرده اما نمی‌دانیم این نسخه مشکل مربوط به شارژدهی باتری مک‌ها در نسخه کنونی macOS‌ را برطرف می‌کند یا خیر. باید منتظر ماند و دید این مشکل تا چه حد گریبان‌گیر کاربران شده و اپل هم چه راه‌حلی برای رفع این مشکل ارائه می‌کند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز