تک نیوز > گیم تک : عنوان Call Of Duty: Modern Warfare 2 بیش از 300 میلیون دلار هزینه خواهد داشت

عنوان Call Of Duty: Modern Warfare 2 بیش از 300 میلیون دلار هزینه خواهد داشت

e12f1a92b23748d52c1928e88315b5ea.png

اکتیویژن می خواهد قدرتمند بازگردد..

سری Call Of Duty شرکت اکتیویژن، بزرگترین و پرطرفدارترین مجموعه بازی های اکشن و شوتر هستند که هر نسخه آن با فروش بسیاری همراه است. سری Call Of Duty، تاکنون چندین نسخه و مجموعه دارد که بهترین این سری ها سه گانه شاهکار و فوق العاده زیبا و خاطره انگیز Modern Warfare است. حضور شخصیت های ماندگاری مانند کاپیتان پرایس، گوست و… همراه با داستانی زیبا و گیم پلی عالی، ماموریت های هیجان انگیز و سایر موارد، همه و همه ویژگی های این سه گانه محشر هستند که به نوعی بازی های شوتر رو چند پله ارتقا دادند. آخرین نسخه این سه گانه یعنی Call Of Duty: Modern Warfare 3 یا MW3، در سال 2011 عرضه شد و به داستان و ماجراجویی های کاپیتان پرایس و یارانش به شکل باشکوهی خاتمه داد. طرفدران خیلی دوست داشتند تا اکتیویژن نسخه بعدی Modern Warfare بسازد.

پس از گذشت 8 سال،اکتیویژن نسخه جدیدی از Modern Warfare رو منتشر کرد اما این نسخه ادامه سری قبل نبود و در واقع یه باز راه اندازی یا Soft Reboot بود. بازی درکل تجربه خوبی بود و از شاخصه های آن می توان به گیم پلی زیبا و جذاب، داستان زیبا در کنار بخش مولتی پلیر خوب و همین طور بخش فوق العاده محبوب و زیبای Warzone (بتل رویال)، بازی زیبایی را شکل دادند. البته که طرفداران سری انتظار همچین نسخه ای را نداشتند و توقعشان خیلی بیشتر از این حرف ها بود. سری Call Of Duty با تمام محبوبیتش، چند سالی هست که با افت شدید کیفی مواجه شده است. دلیل این امر، عرضه سالانه پشت سر هم نسخه های جدید این سری هست که باعث می شود به درستی روی این عناوین کار نشود و شاهد پایین بودن کیفیت این بازی ها بشویم. قطعا بازی هایی که در این حد محبوب می شوند و فروش شان همواره بالاست و تبدیل به ماشین پول سازی می شوند، بعد از نسخه های مخالف شاهد افت کیفی آن ها می شویم و دلیل این اتفاق هم تضمین فروش بالای این عناوین است که باعث می شود شرکت سازنده زیاد برای این بازی ها هزینه نکنند. حالا اما اخباری به گوش رسیده که اکتیویژن قصد دارد با تمام قوا Call Of Duty را به اوج بازگرداند و بازی ای با کیفیت بالا بسازد. از کار کردن حدود 11 استودیو اکتیویژن بر روی بازی بگیر تا طبق خبر جدید که سوژه این مقاله هست، بودجه هنگفت و سر درد آور 300 میلیون دلاری (!!!) برای این بازی جدید از Call Of Duty که نسخه دوم سری جدید Modern Warfare است.

دو اینسایدر گیم، با نام های Ralph و تام هندرسون مدتی قبل دو خبر را از روند توسعه این بازی منتشر کرده اند. منبع Ralph گفته بود:

همه در Infinity Ward (توسعه‌دهنده پروژه) تلاش زیادی دارند تا بازی پیشرفته و خاص توسعه و تولید کنند. پاشنه آشیل ما همان هدف این بازی است. این پروژه بسیار جاه طلبی بوده که هزینه آن سختی کار است. برنامه ریزی برای کرانچ به یک استاندارد در استودیو تبدیل شده است و کارمندها روزانه ۷ تا ۱۴ ساعت در یک شیفت کار می‌کند. من حتی چند نفر را دیده‌ام که در استودیو خوابیده بودند.

همچنین اینسایدر معروف تام هندرسون، گفته بود:

چند هفته پیش تام هندرسون اعلام کرده بود که این دنباله مانند نسخه سال ۲۰۱۹ بی‌رحم، وحشتناک، تلخ، بی‌امان و شجاع است. سیستمی نیز در بازی وجود دارد که فضای سنگین و تاریک بازی را تکمیل می‌کند. استودیو Infinity Ward روی سیستم Moral Compass کار می‌کند که شبیه سیستم شرافت در بازی Red Dead Redemption 2 است. به نظر می‌رسد که استودیو سعی در روایت داستانی خاکستری را دارد که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و احتمالا به چرخه طاقت فرسایی جنگ علیه مواد مخدر اشاره دارد.

منبع Ralph، در ادامه اطلاعاتی که منشتر کرده بود به تم و ویژگی های بازی هم اشاره کرد که شامل موارد زیر است:

  • تضاد
  • انتقام
  • دگرگونی
  • جنون و دیوانگی
  • ایثار و استقامت
  • حاکمیت قانون در برابر قانون مجرمان
  • مهار جرم در مقابل ریشه کن کردن جرم
  • بی‌اخلاقی در مقابل اخلاق و در مقابل بداخلاقی

هفته قبل بود که خبری منتشر شد و تام هندرسون گفته است که بازی هم اکنون توسعه خوبی دارد و کار به خوبی پیش می رود. همچنین اعلام کرد که نزدیک به 11 استودیو مختلف که چند تا از آن ها در گذشته روی نسخه های مختلف Call Of Duty کار کرده و آن را توسعه دادند، در حال ساخت است که نشان دهنده این است که بازی قرار است بسیار بزرگ باشد و باید انتظارات خود را از این نسخه بالا ببریم. این استودیوها که هندرسون اشاره کرد، استودیوهای اینفینیتی وارد، تری‌آرک، اکتیویژن، ریون سافتور، اسلج‌همر گیمز، دمونور، های مون استودیوز، تویز فور باب و بیناکس هستند. حال این وضع نشان می دهد که Call Of Duty جدید، با تمام قوا در دست توسعه است و قرار است که بترکاند و ما باید انتظار یک بازی در حد نسخه های پیشین سری Modern Warfare را داشته باشیم.

Microsoft Activision Blizzard.0

این خبر بعد از خبر جنجالی خرید اکتیویژن/بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر شد و این نشان می دهد حال اکتیویژن این روزها خوب است و می خواهد پس از فاجعه Call Of Duty Vanguard، جبران مافات کند. اما این کافی نبود و خبر دیگری منتشر شد که بودجه ساخت این نسخه چیزی بیش از 300 میلیون دلار است (!!!) اگر این طور باشد، بعد از بازی های GTA V و Red Dead Redemption 2، این بازی پرهزینه ترین بازی ویدیویی تاریخ لقب خواهد گرفت. تمامی این اخبار منتشر شده به علاوه خریده شدن اکتیویژن توسط مایکروسافت، طرفداران این سری را بسیار خوشحال خواهد کرد و آن ها را به بازگشت Call Of duty به دوران اوج خود بسیار امیدوار می کند و نشان می دهد که اکتیویژن عزم خود را جزم کرده است و با تمام قوا می خواهد به میدان بازگردد. حال باید به انتظار نشست تا دید که این دست پخت جدید چگونه از آب در می آید و آیا نتیجه نهایی خوشمزه خواهد بود یا خیر !!!

تاریخ انتشار این بازی مشخص نیست اما احتمالا جایی در پاییز سال جاری میلادی 2022 / 1401 طبق اخبار رسمی، تنها برای کنسول های نسل نهم و ویندوز منتشر خواهد شد.

منبع: IGN

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاه کاربران (7 دیدگاه)

  1. سلام و خسته نباشید
    ممنون ، اطلاعاتی که گذاشتین خیلی عالی بود ، ممنون
    امیدوارم کالاف دیوتی بعدی بترکونه ?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز