تک نیوز > اخبار تکنولوژی : ادعای نماینده موافق طرح صیانت: کیوکیو چین و اسکایپ جایگزین خوبی برای اینستاگرام هستند

ادعای نماینده موافق طرح صیانت: کیوکیو چین و اسکایپ جایگزین خوبی برای اینستاگرام هستند

mirzaee cover1 1

نماینده مجلس در دفاع از طرح صیانت اظهار داشت در صورتی که اینستاگرام قوانین ایران را نپذیرد، با یک اقدام اقتصادی کاری خواهند کرد تا این پلتفرم ضرر کرده و کشور را ترک کند. او همچنین معتقد است پلتفرم‌هایی همچون کیوکیو چین و اسکایپ جایگزین خوبی برای اینستاگرام هستند.

«حسین میرزایی»، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اینستاگرام در صورت عدم رعایت قوانین ایران، بازار کشور را از دست خواهد داد: «این امر موجب می‌شود تا موقعیت اینستاگرام در میان شبکه‌های اجتماعی دنیا تنزل پیدا کند. بنابراین چنین چیزی از جهت اقتصادی برایش صرفه ندارد و از قوانین جمهوری اسلامی تمکین خواهد کرد.»

او در ادامه افزود: «اگر با یک عرضه کننده انحصاری طرف بودیم، کارمان برای نوشتن قوانین به این سادگی نبود. اما در حال حاضر با تنوع عرضه کننده‌های خدمات رو به رو هستیم و حق انتخاب داریم.»

این نماینده موافق طرح صیانت با تاکید بر اینکه اینستاگرام تا زمانی که تخلفی نداشته باشد دلیلی بر حذف آن وجود ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تخلف مسدود می‌شود گفت:

«لطفا از فیلتر، مسدودسازی و پهنای باند سخن نگویید. ما در یک بازار اقتصادی، اقدامی خواهیم کرد که اینستاگرام متضرر شده و بدون اینکه فیلتر شود، از جهت اقتصادی شکست خورد. این امر موجب می‌شود خودش تصمیم بگیرد تا از کشور برود.»

به اعتقاد وی با معرفی جایگزین‌های اینستاگرام، مردم نیز به این پلتفرم‌ها کوچ کرده و همین امر باعث می‌شود تا اینستاگرام زمین خورد: «مردم زمانی که ببینند برایشان به صرفه است و در فضای بهتر از جهت اقتصادی می‌توانند فعالیت کنند، بدون دستور و قانون به پلتفرم جدید کوچ خواهند کرد.»

میرزایی پلتفرم‌هایی همچون کیوکیو چین و اسکایپ آمریکایی را گزینه‌هایی برای جانشینی اینستاگرام دانست و افزود: «ارائه کنندگان این محصولات همانند کارخانه‌های متنوعی هستند که در عرصه بین‌المللی حاضر بوده و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا اینستاگرام نتواند هر چه دلش می‌خواهد به ما تحمیل کند.»

او همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و اظهار داشت این ظرفیت‌ها بایستی تا حدی گسترش یابد که کشور در کلاس جهانی حرف برای گفتن داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اعتقاد دارد کارخانه‌ای که به دنبال گرفتن بازار است بایستی فرآیندی چند ساله را طی کند و زمانی که مرد محصول بهتر را ببینند، عموم‌شان به استفاده از آن روی خواهند آورد: «به عقیده من بایستی از تصمیم اشتباه چند سال پیش درس بگیریم و مردم را در انتخاب فضای مجازی آزاد بگذاریم.»

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز