تک نیوز > اینترنت و شبکه : وزیر ارتباطات: ظرفیت شبکه زیرساخت تا سه سال آینده به 120 ترابیت بر ثانیه می‌رسد

وزیر ارتباطات: ظرفیت شبکه زیرساخت تا سه سال آینده به 120 ترابیت بر ثانیه می‌رسد

zarepour Digipic 21 min

وزیر ارتباطات با بیان اینکه رئیس جمهور دستور ویژه برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت داده‌اند، از رسیدن شبکه زیرساخت تا سه سال آینده به 120 ترابیت بر ثانیه خبر داد.

«عیسی زارع‌پور» در مراسم رونمایی از سه طرح ملی ارتباطی به اظهار نظر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت امروز اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهور دستور ویژه داده‌اند که شرایط برای دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم شود.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای افزایش سرعت دسترسی مردم به شبکه باید شبکه زیرساخت توسعه داده شود، از رسیدن ظرفیت شبکه زیرساخت تا سه سال آینده به 120 ترابیت بر ثانیه خبر داد.

او با بیان اینکه دسترسی به فناوری اطلاعات اعتقاد دولت سیزدهم است، گفت: «فناوری اطلاعات می‌تواند بستر حل بسیاری از مشکلات باشد و زیرساخت این کار دسترسی به یک شبکه پرقدرت و سریع است.»

توسعه شبکه زیرساخت، راهی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

«عیسی زارع‌پور» با تاکید بر اینکه ظرفیت زیرساختی کشور نسبتا خوب است گفت: «هدف‌گذاری سال 1403 دسترسی به ظرفیت 120 ترابیت بر ثانیه در لایه زیرساخت است.»

وزیر ارتباطات درباره ظرفیت شبکه ارتباطی کشور گفت: «این ظرفیت تقریبا 33 ترابیت بر ثانیه به معنی 3 برابر میزان ترافیکی است که در شبکه گردش دارد. اما از آنجایی که پروژه بزرگ و راهبردی را در راستای افزایش سرعت دسترسی چند ده یا حتی چند صد مگابیتی بر ثانیه در دست داریم، باید شبکه زیرساخت را هم توسعه می‌دادیم.»

او همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: «برای اولین بار است که این حجم از ظرفیت به شبکه ملی کشور افزوده می‌شود. از همین رو امیدوارم سال آینده افزایش ظرفیت 20 ترابیت بر ثانیه‌ای را افتتاح کنیم.»

توسعه فیبر نوری در راستای توسعه شبکه زیرساخت

وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش برای توسعه فیبر نوری گفت: «تلاش ما فراهم آوردن شرایطی است که دسترسی به فیبر نوری برای افراد تا سال 1403 فراهم باشد. این موضوع کار بزرگی است که در کشورهایی با پهنه و وسعت جمهوری اسلامی ایران 10 سال زمان خواهد برد.»

او با تاکید بر عظم خانواده ارتباطات کشور گفت: «دولت اراده کرده در کنار بخش خصوصی برای تحقق این کار زمینه‌ها را فراهم خواهد کرد.»

به گفته او لازمه تحقق پروژه FTTh و FTTx آن است که شبکه انتقال در داخل استان‌ها که مخابرات وظیفه توسعه آن را دارد و همچنین شبکه ارتباطات کشور در لایه زیرساختی تقویت شده و ارتقا پیدا کند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز