تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت، مدیا پلیر ویندوز 11 را با تغییری غیرمنتظره به‌روزرسانی کرد

مایکروسافت، مدیا پلیر ویندوز 11 را با تغییری غیرمنتظره به‌روزرسانی کرد

photo 2022 03 20 09 17 19

ردموندی‌ها نسخه جدید مدیا پلیر ویندوز ۱۱ را با اضافه کردن گزینه Audio CD آپدیت کردند که امکان پخش سی‌دی‌های صوتی را فراهم می‌کند.

مایکروسافت اخیرا بلید 22579 ویندوز 11 را در کانال توسعه‌دهندگان برای اینسایدرها منتشر کرد که بیشتر روی بهبود ویژگی‌های موجود مانند پوشه‌های منو استارت تمرکز دارد. سی‌دی‌های صوتی است.

هرچند در دنیای امروزه سی‌دی‌ها به خصوص برای موسیقی مورد توجه بسیار کمی قرار دارند، اما برخی از مشتریان قدیمی همچنان به خرید آن‌ها ادامه می‌دهند و همچنین اخیرا مشخص شده بود که فروش سی‌دی در ایالات متحده برای اولین بار در 17 سال گذشته روند افزایشی داشته است. با این حال، اگر شما هم همچنان از طرفداران سی‌دی‌های موسیقی محسوب می‌شوید، مایکروسافت قابلیت پخش سی‌دی را به نسخه جدید مدیا پلیر خود در ویندوز 11 اضافه کرده است.

در نسخه 11.2202.42.0 مدیا پلیر ویندوز 11 گزینه جدید تحت عنوان «Audio CD» در منوی کنار صفحه وجود دارد که امکان پخش موسیقی توسط دیسک و سی‌دی را برای کاربران فراهم می‌کند. در حال حاضر این ویژگی فقط برای ویندوز اینسایدرها در دسترس قرار گرفته، اما می‌توان انتظار داشت که به زودی در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

تغییرات دیگر ویندوز 11

از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به امکان تغییر نام پوشه‌های منوی استارت اشاره کرد. مایکروسافت ماه گذشته قابلیت جدیدی را در دسترس کاربران ویندوز قرار داده بود که می‌توانستند موارد پین شده منوی استارت خود را به طور کامل در یک پوشه شخصی سازی کنند. در واقع با روی هم قرار دادن آیکون اپ‌ها روی یکدیگر، پوشه جدید ایجاد می‌شد و حالا در این نسخه امکان تغییر نام پوشه‌ها نیز فراهم شده است. با این وجود کاربران می‌توانند بیش از پیش منوی استارت خود را مرتب و شخصی سازی کنند.

از جمله ویژگی‌های کاربردی جدید دیگر ویندوز 11 می‌توان به نمایش تب‌ها در File Explorer اشاره کرد که البته هنوز در حال آزمایش است.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز