تک نیوز > اپل : اپل روی نسل جدید حسگرهای فشار برای آیفون، اپل واچ و مک‌بوک کار می‌کند

اپل روی نسل جدید حسگرهای فشار برای آیفون، اپل واچ و مک‌بوک کار می‌کند

Screenshot 2022 03 29 134711

اپل فناوری «فورس تاچ» را از همه محصولات خود به جز ترک‌پد مک‌بوک‌ها حذف کرده است. ولی ظاهرا این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای نسخه جدید این فناوری است و از آن در نسل بعدی اپل واچ، مک‌بوک و حتی آیفون استفاده خواهد کرد.

بر اساس چند پتنت جدیدی که در دفتر پتنت و نشان تجاری آمریکا ثبت شده، اپل مشغول کار روی سنسورهای جدیدی برای محصولات خود است. در یکی از این پتنت‌ها به حسگری برای دستگاه‌های کوچک مثل اپل واچ و حتی ایرپاد اشاره شده است. حسگرهای عادی فورس تاچ معمولا فضای زیادی اشغال می‌کنند، اما این شرکت توانسته با حسگرهای فشار مایع میکروالکترومکانیکی امکان استفاده از این فناوری در دستگاه‌های کوچک را فراهم کند.

1

کوپرتینویی‌ها در چند پتنت دیگر چگونگی استفاده از حسگرهای فشار مایع میکروالکترومکانیکی در ترک‌پد مک‌بوک و نمایشگر آیفون را بررسی کرده‌اند. توضیحات موجود ما را به یاد قابلیت 3D Touch آیفون‌های قبلی می‌اندازد.

در تصاویر ارائه شده در پتنت‌ها می‌توانیم ببینیم که این فناوری به جای استفاده از یک قطعه از ترکیب چند ماژول به وجود آمده است. از این رو، پتنت حاضر می‌تواند بازگشت 3D Touch را با هزینه کمتر در شمار بالاتری از دستگاه‌ها ممکن کند. ولی هنوز نمی‌توانیم از روی چند پتنت نتیجه‌گیری قطعی داشته باشیم و باید منتظر گزارش‌های بیشتر در این باره بمانیم.

2 1

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز