تک نیوز > اخبار تکنولوژی : اینستاگرام از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد؛ پاسخ به پیام‌ها از فید اصلی

اینستاگرام از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد؛ پاسخ به پیام‌ها از فید اصلی

photo 2022 04 01 08 55 26 1

اینستاگرام با هدف ساده‌تر کردن چت برای کاربران، قابلیت جدیدی را به آن اضافه کرده تا بدون نیاز به جابجایی بین فید اصلی و قسمت دایرکت مسج، کاربران بتوانند به پیام‌های دریافتی پاسخ دهند.

با استفاده از این قابلیت، زمانی که کاربران در هنگام مرور صفحه اصلی اینستاگرام، پیام جدیدی دریافت کنند، در بالای فید اصلی آن را مشاهده خواهند کرد و پس از ضربه زدن روی آن، می‌توانند به پیام دریافتی پاسخ دهند.

از سویی دیگر، میانبر جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه شده که اشتراک‌گذاری پست‌ها با دیگران را سریع‌تر می‌کند. با وجود این قابلیت، به جای جستجو در لیست مخاطبین، کاربران می‌توانند چهار دوست خود را مشخص کنند تا با نگه داشتن دکمه اشتراک‌گذاری پست‌ها، آن‌ها را به عنوان یک میانبر جدید مشاهده کنند.

دیگر قابلیت‌های جدید اینستاگرام

از جمله قابلیت‌های جدید این برنامه به اشتراک‌گذاری موسیقی مربوط می‌شود که کاربران می‌توانند پیش‌نمایش‌های 30 ثانیه‌ای از آهنگ‌ها را از طریق اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک برای دیگران ارسال کنند.

چت درون برنامه‌ای اینستاگرام هرچند هنوز ضعف‌هایی دارد، اما متا به طور پیوسته ویژگی‌های بیشتری را به آن اضافه کرده است. حالا مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام رسان از جمله مسنجر که با اینستاگرام ادغام شده بود، کاربران می‌توانند وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن دوستان خود را نیز مشاهده کنند.

اینستاگرام همچنین پشتیبانی از دستور @Silent را به اپلیکیشن خود اضافه کرده که با استفاده از آن پیام‌ها در گروه‌ها بدون نوتیفیکیشن برای سایر کاربران ارسال خواهد شد. هنوز مشخص نیست که شبکه اجتماعی متعلق به متا قصد دارد در آینده از دستورهای بیشتری استفاده کند یا خیر. در نهایت، گروه‌ها به قابلیت استفاده از نظرسنجی نیز مجهز شده‌اند که قبلا کاربران می‌توانستند در استوری‌های خود از آن‌ها استفاده کنند.

تغییرات جدید هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته‌اند و تنها در برخی کشورهای منتخب فعال شده‌اند. هنوز مشخص نیست تا این به‌روزرسانی‌ها چه زمانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز