تک نیوز > اخبار تکنولوژی : اپل از watchOS 9 با قابلیت‌های ورزشی و سلامتی جدید رونمایی کرد

اپل از watchOS 9 با قابلیت‌های ورزشی و سلامتی جدید رونمایی کرد

Screen Shot 2022 06 06 at 1.44.38 PM

اپل در حال برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان سال 2022 و پس از معرفی iOS 16 نوبت به watchOS 9 رسیده است. این نسخه قابلیت‌های جدید و واچ فیس‌های تازه‌ای را به ساعت‌های هوشمند اپل می‌آورد. در ادامه نگاهی به تغییرات این به‌روزرسانی می‌اندازیم. 

از تغییرات مهم watchOS 9 می‌توانیم به آپدیت‌های اپلیکیشن Workout اشاره کنیم. این برنامه حالا با سه معیار جدید بررسی می‌کند که دویدن شما تا چه اندازه مفید و کارآمد است. اپل با استفاده از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ متوجه شکل دویدن، اندازه گام‌ها و زمان تماس پا با زمین می‌شود. این شرکت همچنین اپ Fitness را برای همه آیفون‌ها در دسترس قرار می‌دهد و این برنامه نیازمند اپل واچ نخواهد بود. این اپلیکیش حتی می‌تواند حد ضربان قلب را مشخص کند و شدت ورزش را به شما نشان دهد.

lcimg de854681 c0a2 4f92 be19 1e5b358bd28e

این نسخه از سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل تغییرات جالب توجهی را به واچ فیس‌های موجود اضافه کرده است، با این حال، چهار واچ فیس جدید هم معرفی شده که Astronomy, Lunar, Playtime و Metropolitan نام دارند. 

اپلیکیشن Podcasts در watchOS 9 قابلیت جدیدی دارد که اجازه می‌دهد از روی ساعت به دنبال برنامه‌ها بگردید، به ویژگی Listen Now دسترسی داشته باشید و البته از طریق Family Setup این برنامه را در اختیار فرزندان خود بگذارید.

سیستم عامل watchOS 9 در زمینه ردیابی خواب هم تغییراتی را اعمال کرده است. اپلیکیشن Sleep حالا بالاخره مراحل مختلف خواب شامل Core, REM یا خواب عمیق را پیدا می‌کند. 

زبان‌های کیبورد در نسخه جدید watchOS افزایش یافته و حالا از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. این شرکت از این به بعد هر چند وقت یک بار به شما یادآوری می‌کند که تا چه حد و با چه کسانی اطلاعات سلامتی خود را به اشتراک می‌گذارید.

این آپدیت اپلیکیشن جدیدی به نام Medications را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند داروهای مصرفی کاربر را در آیفون و اپل واچ دنبال کند. این برنامه با اسکن برچسب داروها با آیفون قادر است قابلیت‌هایی مثل تنظیم یادآور را در اختیار کاربر قرار دهد.

به‌رزورسانی watchOS 9 همچنین ویژگی‌های جدیدی برای افرادی دارد که با فیبریلاسیون دهلیزی قلب درگیر هستند. این سیستم عامل ردیابی می‌کند که کاربر چه مدتی را در حالت فیبریلاسیون دهلیزی سپری کرده و این وضعیت در چه زمان‌هایی بیشتر شدت گرفته است. البته این ویژگی برای عرضه عمومی نیازمند مجوز FDA است و هنوز این تاییدیه صادر نشده است.

در حال به‌روزرسانی…

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز