تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : سیستم عامل iOS 16 نصب جداگانه آپدیت‌های امنیتی را ممکن می‌کند

سیستم عامل iOS 16 نصب جداگانه آپدیت‌های امنیتی را ممکن می‌کند

iOS 16 Expected Features Featured

اپل دیشب از iOS 16 رونمایی کرد و به معرفی بخشی از ویژگی‌های جدید آن پرداخت. یکی از این ویژگی‌ها که در مراسم دیشب به آن اشاره نشد، قابلیتی است که اجازه می‌دهد کاربر بتواند آپدیت‌های امنیتی را جدا از آپدیت‌های سیستم عامل نصب کند تا مشکلات احتمالی سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش وب‌سایت MacRumors، در بخش Automatic Updates در iOS 16 گزینه جدیدی اضافه شده که Install System and Data Files نام دارد. این گزینه که به صورت پیش‌فرض فعال است، به دستگاه اجازه می‌دهد تا به طور خودکار آپدیت‌های امنیتی را دانلود و نصب کند. بنابراین نصب این آپدیت‌ها وابسته به نصب آپدیت‌های کامل سیستم عامل نخواهد بود و اپل سریع‌تر می‌تواند به رفع مشکلات نرم‌افزارهای خود بپردازد.

پیش از این، نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی مستلزم نصب آپدیت‌های کامل سیستم عامل بود. به همین خاطر، بسیاری از کاربران نصب این آپدیت‌ها را به تعویق می‌انداختند و دستگاهشان بیشتر در معرض خطر قرار می‌گرفت. اما این ویژگی حالا می‌تواند به افزایش ایمنی آیفون‌ها کمک کند.

نصب جداگانه آپدیت‌های امنیتی در iOS 16

افرادی که از جیلبریک استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند آپدیت‌های امنیتی را نصب نکنند هم می‌توانند از این قابلیت جدید بهره‌مند شوند و جلوی نصب خودکار آپدیت‌های امنیتی را بگیرند. همان طور که گفتیم این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض در iOS 16 فعال است و کاربران در صورت لزوم باید آن را به شکل دستی غیرفعال کنند.

به‌روزرسانی iOS 16 قابلیت‌های جدید متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به امکانات شخصی‌سازی لاک اسکرین، ویرایش متن و استفاده از فیس آیدی در حالت افقی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آپدیت مقاله معرفی آن را مطالعه کنید.

آپدیت iOS 16 حالا به‌صورت بتا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد. بتای این نسخه از ماه آینده در اختیار عموم گذاشته می‌شود و برای دسترسی به نسخه نهایی باید تا پاییز منتظر بمانیم.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز