تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار فناوری ایران : وزارت ارشاد: مسئولیت حواشی محتوای نمایش خانگی فعلا با صداوسیما است

وزارت ارشاد: مسئولیت حواشی محتوای نمایش خانگی فعلا با صداوسیما است

Irib

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به نقدها به مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» (به کارگردانی مرضیه برومند) گفت مسئولیت تولید و نظارت بر سریال‌های نمایش خانگی فعلا بر عهده سازمان صداوسیما است. او تاکید کرد این سازمان بایستی پاسخگوی انتقادات جامعه بوده و مسئولیت آن را بپذیرد.

به گزارش تک نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، «محمد هاشمی»، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی حواشی در رابطه با سریال‌های نمایش خانگی به خصوص مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» واکنش نشان داد.

این مجموعه جدیدترین ساخته «مرضیه برومند» است و انتقادات عجیبی نسبت به عدم سانسور محتوای آن شده بود. همچنین این اواخر مسئولیت نظارت بر این محتوا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی نسبت داده شده که با واکنش معاون حقوقی این وزارتخانه همراه شد:

«تولید و نمایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از جمله سریال «شهرک کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیماست و اساسا، در دو سال اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به صدا و سیما واگذار شده است. بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.»

به گفته وی اگرچه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف موجب رشد و تعالی بیشتر در این فضا می‌شود، اما تفکیک مسئولیت‌ها و پذیرش آن از سوی مدیران مسئول نیز جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه، مردم و خانواده سینما در این عرصه اظهار داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تقریبا از دو سال پیش نه تنها هیچ نقشی در عرصه تولیدات سریال‌ها و محتوای پلتفرم‌ها ندارند بلکه هیچ مسئولیتی هم در نمایش آثار و نظارت بر آن‌ها هم ندارند: «به همین دلیل انتظار می‌رود مسئولان مرتبط در چنین مواقعی که اعتراض یا حساسیت آحاد جامعه برانگیخته شده است، شفاف‌سازی و پاسخگویی لازم را انجام دهند و احیانا اگر قانون‌گریزی از سمت پلتفرم‌ها درباره نظارت‌پذیری رخ داده است، ضمن اطلاع‌رسانی به مردم از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.»

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز