تک نیوز > اخبار علمی : تصویر روز ناسا: منظومه فراخورشیدی خود را بسازید!

تصویر روز ناسا: منظومه فراخورشیدی خود را بسازید!

Screenshot 2022 06 19 at 11.34.18

می‌توانید منظومه‌ای سیاره‌ای خلق کنید که تا هزار سال دوام بیاورد؟ در دنیای واقعی حتی قدرتمندترین انسان‌ها نیز نمی‌توانند چنین چیزی بسازند، اما بازی «سوپر پلنت کرش» (Super Planet Crash) به شما این امکان را می‌دهد تا آن را امتحان کنید. تصویر امروز ناسا یا بهتر است بگوییم بازی امروز ناسا این موقعیت را به شما می‌دهد تا منظومه‌ای با ستاره‌ای شبیه به خورشید ما بسازید و شانس خود را در خلق یک منظومه سیاره‌ای امتحان کنید. 

در این بازی می‌توانید با کلیک در هر جای این منظومه تا 10 سیاره به منظومه سیاره‌ای خود اضافه کنید. البته این بازی محدودیت‌هایی نیز دارد. در ابتدای بازی، سیاره‌ای شبیه به زمین در فاصله‌ای تصادفی از ستاره قرار دارد و شما فقط می‌توانید تا فاصله دو واحد نجومی (AU – Astronomy Unit) سیاره‌های خود را قرار دهید و هیچ کدام از سیاره‌ها نباید به هم برخورد کنند.

آشنایی با سیاره‌های فراخورشیدی

در فهرست سیاره‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، اجرامی شبیه به زمین، غول یخی، غول گازی، کوتوله قهوه‌ای و ستاره کوتوله قرار دارد. غول‌های یخی سیاره‌هایی گازی مثل اورانوس هستند که معمولا از گازهایی سنگین‌تر از هیدروژن و هلیم تشکیل شده‌اند که این گازها به صورت یخ در این سیاره وجود دارند.

کوتوله‌های قهوه‌ای سیاره‌هایی گازی هستند که اگر فقط کمی بیشتر جرم داشتند، می‌توانستند تبدیل به یک ستاره شوند. ستاره‌های کوتوله ستاره‌هایی هستند که نسبت به بقیه ستاره‌ها کوچکتر و کم‌نورتر هستند، اما به طور کلی به اجرامی نیز گفته می‌شود که باقی‌مانده‌ای متراکم از ستاره‌ها هستند و دیگر ستاره محسوب نمی‌شوند.

در این بازی، درست مثل واقعیت، تمام سیاره‌ها تحت تاثیر گرانش هم و ستاره مرکزی قرار می‌گیرند. هر چه منظومه‌ای که ساخته باشید شلوغ‌تر باشد و سیاره‌های بیشتری در کمربند حیات این منظومه قرار بگیرند، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید. این بازی شبیه‌ساز خوبی از منظومه‌های فراخورشیدی است و چگونگی پایداری برخی از آن‌ها را نشان می‌دهد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز