تک نیوز > اخبار تکنولوژی : سامسونگ، ال‌جی و BOE احتمالا تامین‌کنندگان نمایشگر OLED آیفون 14 خواهند بود

سامسونگ، ال‌جی و BOE احتمالا تامین‌کنندگان نمایشگر OLED آیفون 14 خواهند بود

photo1655701458

با وجودی که برخی منابع آگاه اعلام کرده بودند که اپل دیگر برای تامین نمایشگر OLED آیفون 14 روی همکاری با BOE حساب نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که این شرکت همچنان قصد دارد نمایشگرهای اولد نسل جدید آیفون را همچون نسل قبلی یعنی آیفون 13 از طریق شرکت‌های BOE، ال‌جی و سامسونگ تامین کند.

در گزارش منتشر شده از سوی شرکت Omdia، اپل ظاهرا تصمیم گرفته سری آیفون 14 را با جدیدترین OLEDهای LTPS و LTPO تولید شده توسط شرکت‌های BOE، ال‌جی و سامسونگ مجهر کند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ در سال جاری اصلی‌ترین شرکت تامین کننده نمایشگر OLED اپل خواهد بود و نمایشگرهای آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آیفون 13 را برای اپل تامین خواهد کرد.

ال‌جی نیز وظیفه تامین نمایشگر OLED آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس را برعهده خواهد داشت. و درنهایت در این گزارش اشاره شده است که شرکت BOE تنها در سال 2022 وظیف تامین نمایشگرهای OLED‌ آیفون 13 و آیفون 14را برای اپل برعهده خواهد داشت.

اپل به همکاری با BOE ادامه می‌دهد

در گزارش شرکت Omdia همچنین به برخی مشخصات کلیدی نمایشگر آیفون 14 اشاره شده است. آیفون 14 و 14 پلاس به پنل LTPS OLED مجهز خواهند شد. به نظر می‌رسد آیفون 14 نسبت به نسل قبلی با نرخ بروزرسانی بالاتری از راه برسد. هرچند ممکن است نرخ به روز رسانی نمایشگر پنل‌های LTPO متغیر نباشد. از نظر طراحی، آیفون 14 و 14 پلاس ممکن است مانند سری آیفون 13 دارای بریدگی بالای نمایشگر باشند.

براساس همین گزارش، احتمالا آیفون 14 پرو و آیفون ​​14 پرو مکس از نمایشگر LTPO OLED بهره خواهند برد و از این زاویه مشابه آیفون 13 پرو و آیفون ​​13 پرو مکس خواهند بود. هرچند یکی از تفاوت‌های اصلی در طراحی نسل جدید آیفون آن است که اپل از بریدگی بالای نمایشگر دو سوراخه برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که ماژول Face ID در قسمت بریدگی بالای نمایشگر قرار نگیرد و این احتمال وجود دارد اپل نسل جدید آیفون را به فناوری جدیدی مجهز کرده و ماژول تشخیص چهره Face ID تا سال 2024 به زیر نمایشگر منتقل شود. تا آن زمان می‌توان بریدگی دو سوراخه بالای نمایشگر به یک سوراخ برسد.

شرکت Omdia پیش‌بینی کرده اپل در سال 2022 میلادی می‌خواهد 205 میلیون نمایشگر LTPS و LTPO OLED سفارش دهد. سامسونگ احتمالا 60 درصد، ال جی 25 درصد و BOE نیز حدود 15 درصد تامین این تعداد نمایشگر را برعهده خواهند داشت.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز