تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اینترنت و شبکه : قطعی کلاودفلر بسیاری از سرویس‌های محبوب اینترنتی را از دسترس خارج کرد

قطعی کلاودفلر بسیاری از سرویس‌های محبوب اینترنتی را از دسترس خارج کرد

shutterstock 1388171081 1 1

قطعی سرویس‌های کلاودفلر بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های محبوب دنیا از جمله دیسکورد، فیدلی، اومیگل، کرانچی‌رول و DoorDash را از دسترس خارج کرده است. برخی سرویس‌های پرطرفدار از جمله مدیوم، Buffer, Zerodha, iSpirt و Register هم اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر این مشکل قرار دارند. کلاودفلر می‌گوید در حال بررسی این مشکل گسترده است.

کلاودفلر می‌گوید: «کاربران ممکن است در تلاش برای برقراری ارتباط با شبکه یا سرویس‌های کلاودفلر با خطا یا قطعی مواجه شوند.» مدیر ارشد فناوری این شرکت که هفته گذشته هم در برخی از نقاط دنیا دچار قطعی شده بود، می‌گوید قطعی کنونی جهانی نیست اما خیلی از کشورها را درگیر کرده است. او اذعان کرده که مشکل در زیرساخت کلودفلر پیدا شده و آن‌ها در تلاش برای رفع آن هستند.

بر اساس گزارش کاربران و به نقل از DownDetector سرویس‌هایی مثل کوین‌بیس، شاپیفای، فیت بیت و بازی لیگ آو لجندز هم دچار مشکل شده‌اند. اگر کاربر سرویس دی‌ان‌اس 1.1.1.1 کلاودفلر هستید، ممکن است به‌طور کامل دسترسی به سایت‌ها را از دست داده باشید. در این صورت، کافی است دی‌ان‌اس خود را عوض کنید تا دسترسی به سایر سایت‌ها برایتان فراهم شود.

قطعی کلاودفلر به زودی برطرف می‌شود

کلاودفلر مدعی است که به زودی شرایط را به حالت عادی برمی‌گرداند اما باید منتظر باشیم تا ببینیم قطعی‌ها در عمل چقدر طول خواهد کشید.

این شرکت پیش‌تر در سال‌های اخیر بارها با مشکل قطعی روبرو شده بود. از جمله این قطعی‌های گسترده می‌توان به ژوئیه و اوت 2020 اشاره کرد. مطمئنا تعدد قطعی‌ها برای شرکتی که ادعای کاهش زمان دسترسی به خدمات اینترنتی را دارد، اتفاق خوبی محسوب نمی‌شود.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز