تک نیوز > نرم افزار و اپلیکیشن و اخبار تکنولوژی : واتس‌اپ در حال کار روی قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران است

واتس‌اپ در حال کار روی قابلیت مخفی کردن آنلاین بودن کاربران است

2 1

پس از اینکه اعلام شد واتس‌اپ در حال توسعه برخی ویژگی‌های مهم مانند امکان ویرایش پیام‌ها است، این شرکت اکنون در حال کار روی قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین کاربران در به‌رورسانی‌های آینده برنامه خود است.

همانطور که وب‌سایت wabetainfo گزارش می‌دهد، واتس‌اپ سرانجام در حال توسعه قابلیتی برای کاربران خود است تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را فقط به برخی کاربران نشان دهند. طبق تصویر به اشتراک گذاشته شده از این قابلیت در حال توسعه، کاربران می‌توانند با ایجاد یک فهرست دلخواه، تعیین کنند که چه کسانی قادر خواهند بود تا از آنلاین بودن آن‌ها مطلع شوند.

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، با وجود دو گزینه جدید: «همه» و «همانند آخرین بازدید»، کاربران می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تنظیم کنند که فقط برخی افراد آنلاین بودن آن‌ها را مشاهده کنند. به عنوان مثال، اگر در بخش بالا (Last Seen) گزینه «مخاطبین من» را انتخاب کرده باشید و سپس در بخش پایین، گزینه «همانند آخرین بازدید» انتخاب شده باشد، آنلاین بودن شما به کاربرانی که در لیست مخاطبین‌تان نیستند، نمایش داده نمی‌شود.

تنظیمات حریم خصوصی جدید واتس‌اپ

اخیرا قابلیت جدیدی در دسترس کاربران این پیام‌رسان محبوب قرار گرفته تا بتوانند تصویر پروفایل، اطلاعات بخش درباره من، آخرین بازدید و وضعیت خود را فقط با برخی کاربران به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد این قابلیت جدید تکمیل‌کننده آن است.

در چند سال گذشته، این قابلیت توسط بسیاری از کاربران درخواست شده بود تا بتوانند وضعیت آنلاین بودن خود را پنهان کنند. دلایل زیادی برای چنین درخواستی وجود دارد، به عنوان مثال برخی کاربران می‌خواهند بدون اینکه افراد دیگر مزاحمتی ایجاد کنند، از واتس‌اپ استفاده کنند.

هرچند این تصویر نشان می‌دهد که واتس‌اپ در حال توسعه این ویژگی برای نسخه iOS است، اما این پیام‌رسان قصد دارد تا آن را در دسترس کاربران اندروید و نسخه دسکتاپ نیز قرار دهد و احتمالا در به‌روزرسانی بتای بعدی، شاهد این قابلیت خواهیم بود. با این وجود، زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نشده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز