تک نیوز > اخبار خودرو : معرفی شاسی بلند برقی دریکو دراگون؛ 2000 اسب بخار قدرت و شتاب 1.9 ثانیه

معرفی شاسی بلند برقی دریکو دراگون؛ 2000 اسب بخار قدرت و شتاب 1.9 ثانیه

Drako Dragon 4

استارتاپ دریکو (Drako) که با رونمایی از ابرخودروی الکتریکی GTE نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته، خود را برای معرفی یک شاسی بلند برقی هم آماده می‌کند. این شاسی‌بلند دراگون (Dragon) نام دارد و تا پایان سال رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود دریکو دراگون ضمن سوپرلوکس بودن، به یک پیشرانه 2000 اسب بخاری مجهز است. بله درست خواندید، دو هزار اسب بخار!

دریکو دراگون خودرو اخبار خودرو قیمت خودرو خارجی


مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که چهار موتور برقی وظیفه تامین نیروی دریکو دراگون را بر عهده دارند. هر کدام از این موتورها بطور مستقل به یک چرخ متصل شده است. با اتکا به این موتورها، اژدهای برقی دریکو برای رسیدن به 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت فقط و فقط به 1.9 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن هم به بیش از 200 مایل یا 322 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

Drako Dragon 3


دریکو ادعا می‌کند این ابرشاسی‌بلند مسیر یک چهارم مایل را در عرض 9 ثانیه طی می‌کند. در صورت تحقق این ادعا، رکورد تسلا مدل S پلد شکسته خواهد شد. ضمن اینکه اگر مشخصات اعلامی از سوی دریکو تماما درست باشد، باید گفت با یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای جهان طرف خواهیم بود.

تصاویر اولیه حکایت از آن دارند که درهای دریکو دراگون به اصطلاح گالوینگ هستند و به سمت بالا باز می‌شوند. استارتاپ آمریکایی این خودرو را از نظر کیفیت کابین بی‌رقیب توصیف نموده و می‌گوید از بهترین چرم اروپایی در فضای داخلی استفاده خواهد کرد.

Drako Dragon 1


هنوز مشخص نیست که دراگون هم مثل GTE یک مدل بسیار تولید محدود خواهد بود و یا تعداد زیادی از آن روانه بازار خواهد شد. اما با توجه به مشخصات اعلامی از سوی سازنده و با در نظر گرفتن عمر و پتانسیل‌های شرکت دریکو نباید انتظار تیراژ بالایی را داشت. در هر حال دریکو با شاسی‌بلند برقی دراگون سنگ‌های بسیار بزرگی را برداشته و باید مشتاقانه منتظر ماند و دید که آیا خواهد زد یا خیر!

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز