تک نیوز > سامسونگ : سامسونگ فروش گوشی‌های ارزان‌‌ قیمت را کاهش می‌دهد

سامسونگ فروش گوشی‌های ارزان‌‌ قیمت را کاهش می‌دهد

samsung a53 1647570251

به گفته برخی کارشناسان صنعت موبایل، سامسونگ قصد دارد تا فروش گوشی‌های سری گلکسی A و گلکسی S را در آینده کاهش داد و به جای آن، بیشتر روی نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 تمرکز کند. با این وجود، کره‌ای‌ها می‌توانند در بازار گوشی‌های گران‌قیمت که کمتر تحت تاثیر تورم قرار می‌گیرد، با اپل مبارزه کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ قصد دارد تا فروش گوشی‌های تاشو زد فولد 4 و زد فلیپ 4 خود را به حداقل برساند تا بتواند در بازار گوشی‌های گران‌قیمت به رقابت خود با اپل ادامه دهد. تحلیلگران فناوری ادعا کرده‌اند در شرایطی که تورم تاثیر بسیار بیشتری روی گوشی‌های ارزان‌قیمت می‌گذارد، افزایش فروش گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ مانند دستگاه‌های تاشو، می‌تواند کمک زیادی به شرکت کند.

کاهش فروش گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ

Screenshot 2022 07 08 135127

در ادامه این گزارش همچنین تخمین زده شده که سامسونگ در بازار، حدود 50 میلیون گوشی هوشمند فروخته نشده دارد که اکثر آن‌ها از سری A هستند. از عوامل مختلفی از جمله ویروس کرونا، بحران روسیه و افزایش قیمت دلار آمریکا به عنوان دلایل کاهش جهانی فروش این دستگاه‌ها یاد شده است. در این شرایط، قابل انتظار به نظر می‌رسد که سامسونگ با عرضه بیشتر گوشی‌های تاشو، زیان مربوط به بازار گوشی‌های میان‌رده را جبران کند و همچنین سهم خود را حفظ کند.

بین ژانویه 2021 تا مارس 2022، میانگین سهم اپل در بازار موبایل ایالات متحده 52.2 درصد بوده که تفاوت قابل توجهی در مقایسه با سهم 26.6 درصدی سامسونگ دارد. تنها باری که فاصله بین این دو غول تولیدکننده به کوتاه‌ترین زمان ممکن رسید، سه ماهه سوم سال مالی 2021 بود که سامسونگ در همان زمان گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را عرضه کرده بود.

انتظار می‌رود تا سامسونگ در سال جاری از جدیدترین گوشی‌های تاشو پرچمدار خود با نام‌های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی کند. هرچند این موضوع هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما برخی گزارش‌ها به تاریخ 19 مرداد برای معرفی آن‌ها اشاره کرده‌اند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز