تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار فناوری ایران : صباویژن از «تیک آبی» به عنوان ابزاری برای آنالیز اینستاگرام رونمایی کرد

صباویژن از «تیک آبی» به عنوان ابزاری برای آنالیز اینستاگرام رونمایی کرد

آبی صب ویژن
قائم مقام مدیرعامل صبا ویژن، در مراسم رونمایی از محصول «تیک آبی»، با تاکید بر اینکه بسیاری از آنالیزهای ارائه شده توسط این محصول، در اینستاگرام ارائه نمی‌شود، از امکان ورود تیک آبی به بازارهای جهانی به دلیل جای خالی این آنالیزها در اینستاگرام خبر داد.

صبا ویژن، صبح روز چهارشنبه، 5 مرداد از ابزار آنالیز جدید خود با نام «تیک آبی» و همچنین لوگوی جدید صباویژن رونمایی و تاکید. صبا ویژن مدعی است کاربران به کمک تیک آبی که هیچ نمونه داخلی و خارجی هم ندارد، می‌توانند پیج اینستاگرام خود و رقبایشان را تحلیل کنند و بر اساس داده‌های اثرگذار و دقیق، روند تبلیغات خود در پیج‌های اینستاگرام را پیش ببرند.

بررسی و رتبه‌بندی فالوورهای پیج اینستاگرام، امکان رصد پیج‌ها و فالوورهای هدف، مشاهده و تحلیل صفحه‌های تبلیغاتی، پیشنهاد لیست بهینه‌شده از ناشران بر اساس جامعه هدف، رصد تبلیغات صفحه رقبا، نمایش بازخورد تبلیغات انجام‌شده و همچنین امکان اجرای قرعه‌کشی‌‌های متنوع از امکاناتی است که در جریان رونمایی از تیک آبی بر آن تاکید شد.

محمد ولی‌پور در نشست خبری رونمایی از تیک آبی، در پاسخ به پرسش تک نیوز مبنی بر اینکه در صورت لغو تحریم‌ها و امکان استفاده کاربران ایرانی از همه ویژگی‌های اینستاگرام، سرنوشت تیک آبی چه خواهد شد، گفت: «تیک آبی امکاناتی گسترده‌تر از آنالیزی که اینستاگرام در اختیار کاربر قرار می‌دهد را ارائه کرده. همین گستردگی امکانات آن منجر به تقاضای محصول در کشورهای دیگر شده و امکان خرید آن توسط آژانس‌های خارجی هم وجود دارد.»

به گفته ولی‌پور بالغ بر 130 میلیون پیج فارسی توسط تیک آبی خوانده شده که بررسی و مطالعه همبستگی آنها کار بسیار پیچیده‌ای بوده است، از همین رو امکان ارائه آن بر اساس همین مدل در کشورهای دیگر هم وجود دارد.

او در پاسخ به پرسش دیگر تک نیوز مبنی بر اینکه صبا ویژن با وجود احتمال جدی فیلتر اینستاگرام، چطور هزینه و ریسک سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای توسعه محصولی مبتنی بر این شبکه اجتماعی را پذیرفته است، گفت: «نزدیک به 18 ماه زمان صرف پروژه تیک آبی شد. طی زمانی که بر روی آن متمرکز شدیم شاهد همه حواشی و مسائل مربوط به طرح صیانت و احتمال و امکان فیلتر اینستاگرام هم بودیم.» به گفته او تصمیم نهایی پذیرش ریسک و توسعه عملکرد بود، نه سکون و عدم توسعه.

ولی‌پور با تاکید بر اینکه احتمال هر تصمیمی در کشور وجود دارد، گفت: «در صورت توقف به دلیل وجود تصمیمات مرتبط با این حوزه، از توسعه و پیشرفت جا خواهیم ماند و از همین رو تلاش کردیم با وجود همه حواشی و ریسک‌های موجود این محصول را ارائه دهیم، در نهایت در صورت فیلترینگ هم به پلتفرم دیگری کوچ خواهیم کرد.»

ولی پور همچنین بر این باور است که اینفلوئنسر مارکتینگ از روندهای بسیار مهم تبلیغات است. او با اشاره به همین موضوع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت واکنش اینفلوئنسرها به آنالیزهای این محصول و ایجاد حاشیه برای آن، رویکرد تیک آبی چه خواهد بود، گفت: «تیک آبی ابزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی دیتا را آنالیز کرده و اعداد و ارقام را منتشر می‌کند.»

به گفته او جریان شفاف‌سازی همیشه اثرگذار است و با استفاده از این جریان می‌توان این حوزه را به سمت توسعه و اثرگذاری بیشتر پیش برد.

ولی‌پور با اشاره به اینکه گاهی برخی اینفلوئنسرها شبیه بیلبوردی عمل می‌کنند که هر روز صاحب کسب‌وکار آن را می‌بیند، گفت: «این در حالی است که اثر مثبتی در جریان تبلیغات ندارند. از همین رو با استناد به آمار دقیق آنالیزهای تیک آبی، هزینه‌ها هدفمند پیش خواهند رفت.»

ولی‌پور در بخش دیگری از این مراسم رونمایی به اهمیت گذر صبا‌ایده از مراحل متفاوت تبلیغات در حوزه دیجیتال اشاره کرد و گفت: «حالا دیگر بعد از چند سال فعالیت، آژانس‌های تبلیغات سنتی ما را به عنوان همکار می‌بینند و امکان تعامل شکل گرفته است.»

همه محصولاتی که توسط صباایده تا امروز ارائه شده به گفته ولی‌پور، بر اساس نیاز و رویکرد جامعه ارائه شده و تلاش آن، رفع نیازهای موجود در بازار است.

او با تاکید بر اینکه در گذشته بیشتر مدیران عامل شناخت و آگاهی خاصی از تبلیغات دیجیتال نداشتند؛ به سیر حرکت صباایده از تبلیغات بنری در سایت‌ها و رسیدن به ویودیو مارکتیینگ و حالا محصولاتی در راستای آنالیز شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

به گفته ولی‌پور، حالا ادبیات و فهم مشترکی درباره تبلیغات دیجیتال بین کسب‌وکارها و حوزه تبلیغات دیجیتال رسیده که کمک قابل توجهی به بهبود شرایط این حوزه و توسعه آن خواهد کرد.

در ادامه این برنامه، حمیدرضا سلیمانی، مدیربازاریابی صباویژن، با تاکید بر اینکه تیک آبی هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد، گفت: «یکی از مزیت‌های این محصول این است که بدون نیاز به دادن اطلاعات دسترسی به پیج و تنها از طریق احراز هویت ساده، مخاطبان صفحه کاربر بر اساس میزان فعالیت تحلیل و رتبه‌بندی می‌شوند. همچنین لیستی از فالوورهای غیرفعال به منظور بررسی روند تعامل با آنها در اختیار کاربر گذاشته می‌شود.»

به گفته سلیمانی کاربر تیک آبی با معرفی پیج‌های هدف، شامل رقبا یا فعالان حوزه خود می‌تواند تحلیل و اشتراک و افتراق آن‌ها را با پیج خود دریافت کند. بر اساس این روند فالوورهای هدف بر اساس میزان فعالیتشان رتبه‌بندی خواهند شد و جامعۀ هدف مناسب تبلیغات از این آنالیز استخراج می‌شود.

مدیربازاریابی صبا ویژن با تاکید بر اهمیت تبلیغات هوشمندانه در اینستاگرام، گفت: «تیک آبی امکان ارائه لیست بهینه‌ی از ناشران تبلیغات اینستاگرامی را فراهم کرده است. از همین رو با این ابزار، تبلیغ در یک پیج میکرو و ارزان قیمت، به مراتب اثربخش‌تر از تبلیغ در یک پیج ماکرو و گران قیمت خواهد بود.»

او با اشاره به سیستم قیمت‌گذاری این محصول به هزینه‌های سنگینی که برای آنالیز داده‌ها صرف خواهد شد اشاره کرد و گفت: «مدل پرداختی تیک آبی بر اساس میزان استفاده کاربر از ابزارهای تحلیلی آن است. دو پکیج‌ متفاوت با جریان قیمت‌گذاری متفاوت و بر اساس نیاز کاربر هم تعریف شده که یکی به قیمت 25 و دیگری 45 میلیون تومان است.»

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز