تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار فناوری ایران : فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی ممکن شد

فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی ممکن شد

sa

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به استانداران و شهرداران کل کشور اعلام کرد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی بلامانع است. جهت استفاده از این حمایت، شرکت‌های متقاضی نیز بایستی با ثبت درخواست خود، معرفی نامه رسمی از سوی معاونت مذکور دریافت کنند.

براساس قانون شهرداری‌ها، کسب‌وکارها در اماکنی که دارای سند مسکونی هستند امکان فعالیت ندارند. اما تعدادی از مشاغل مانند دفاتر وکالت و مطب پزشکان از این قاعده مستثنی هستند. اخیرا با رایزنی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از این مکان‌ها برای فعالیت خود استفاده کنند.

براساس نامه‌ای که این معاونت خطاب به استانداران و شهرداران کل کشور ارسال کرده است، فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در اماکن مسکونی بلامانع بر شمرده شده است.

در راستای بند الف ماده 6 قانون «جهش تولید دانش بنیان» مصوب سال ۱۴۰۱، «دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان» به فهرست مصادیق فعالیت‌های مجاز در اماکن مسکونی (مشابه دفتر وکالت، مطب پزشکان و دفتر اسناد رسمی) اضافه شده است.

از همین رو فعالیت آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که به صورت رسمی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شوند، در اماکن مسکونی بلامانع است و این شرکت‌ها می توانند از کلیه شرایط و ضوابطی که برای اماکن اداری در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.

به منظور تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها، در سامانه دانش‌بنیان بخش ویژه ای ایجاد شده و ضروری است که شرکت‌های متقاضی از طریق این سامانه، درخواست خود را ارائه دهند؛ چرا که ارائه معرفی نامه رسمی از معاونت علمی و فناوری خطاب به شهرداری محل فعالیت، برای استفاده از این حمایت الزامی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرده با همراهی شهرداری‌های سراسر کشور، بتوانند گام‌های بلندی در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بردارند.

گفتنی است چنین تصمیمی در صورت اجرایی شدن می‌تواند کمک خوبی برای استارتاپ‌هایی باشد که هنوز در مسیر اولیه حرکت خود هستند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز