تک نیوز > اپل : ویژگی‌ها و بهبودهایی که برای ایرپاد پرو 2 انتظار داریم

ویژگی‌ها و بهبودهایی که برای ایرپاد پرو 2 انتظار داریم

AirPods Pro 2 release date

به معرفی نسل دوم ایرپاد پرو اپل نزدیک می‌شویم؛ محصولی که انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی رسما معرفی شود. گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره این محصول منتشر شده که از ویژگی‌های جدید ایرپاد پرو 2 حکایت دارند.

ویژگی‌های احتمالی ایرپاد پرو 2

بکارگیری تراشه H2

به گفته یکی از تحلیلگران نام‌آشنای حوزه محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو»، تراشه بی‌سیم ایرپاد پرو جدید در مقایسه با تراشه H1 نسل قبل به شکل چشمگیری ارتقا می‌یابد. این تراشه جدید با مدنظر داشتن بروزرسانی‌های انجام شده در آن، H2 خطاب می‌شود.

البته کو توضیح نداده که تراشه جدید چه تفاوت‌هایی ایجاد خواهد کرد اما از آنجایی که تراشه H1 قلب تپنده عملکردهای صوتی بود، انتظار می‌رود که تراشه H2 نیز نه تنها کیفیت صدا را افزایش دهد و از میزان تاخیر بکاهد، بلکه بتواند ویژگی‌های حذف نویز فعال، حالت شفافیت و قابلیت‌های سیری را نیز بهبود ببخشد.

افزایش عمر باتری

هرچند هیچ خبر یا مدرک معتبری مبنی بر افزایش عمر باتری در نسل دوم ایرپاد پرو وجود ندارد، اما مطرح کردن این مورد طبق قوانین نانوشته دنیای فناوری یک فرض منطقی به شمار می‌رود.

یکی از دلایل فرض مذکور این است که هرچه باشد نزدیک به 3 سال است که از عرضه نخستین مدل ایرپاد پرو می‌گذرد و سخت‌افزار مذکور بدون شک نیازمند ارتقا خواهد بود.

از سوی دیگر نسل سوم ایرپادهای استاندارد اپل که سال گذشته عرضه شدند با هر بار شارژ 6 ساعت کار می‌کنند؛ امری که باعث می‌شود خرید نسخه پرو کنونی این محصول با عمر باتری 4.5 ساعت چندان منطقی به نظر نرسد. همچنین اگر این عمر باتری که با خاموش کردن برخی قابلیت‌ها می‌تواند به 5 ساعت برسد، در نسل دوم ایرپاد پرو هم تکرار شود بدون شک بازخورد مناسبی برای اپل در پی نخواهد داشت.

بهینه‌سازی کیس قابل شارژ

حالا که صحبت از باتری این محصول به میان آمد، بد نیست به سراغ ابزار شارژ آن هم برویم. به گفته کو، کیس قابل شارژ ایرپاد پرو جدید قادر است صدایی از خود منتشر کند که یافتن آن را ساده‌تر خواهد کرد.

ایرپاد پرو کنونی در صورت گم شدن از قابلیت رهگیری توسط اپلیکشین Find My آیفون پشتیبانی می‌کند اما کیس شارژر آن هیچ صدایی تولید نمی‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد کیس قابل شارژ در نسل دوم این محصول مانند کیس شارژر نسل سوم ایرپاد استاندارد، دارای تاییدیه ضد آب IPX4 باشد. در حال حاضر تنها ایرباد‌های ایرپاد پرو ضد آب هستند.

بهبود شناسایی گوش

ظاهرا ویژگی مورد انتظار بعدی نیز از نسل سوم ایرپاد استاندارد وام گرفته خواهد شد. این ویژگی یک حسگر تشخیص پوست را شامل می‌شود که می‌تواند بهتر از حسگرهای دوگانه اپتیکال ایرپاد پرو کنونی، در گوش قرار گرفتن محصول را تشخیص دهد.

به ادعای اپل این حسگر تشخیص پوست به خوبی می‌تواند تمایز میان در گوش قرار گرفتن ایرپاد یا روی میز قرار داشتن آن را درک کند و پخش صدا پس از خارج شدن از گوش را به شکل خودکار متوقف کند.

پشتیبانی از ویژگی رهگیری فعالیت‌های ورزشی

حول و حوش اردیبهشت سال گذشته دو تن از خبرنگاران بلومبرگ یعنی «مارک گورمن» و «دبی وو» گزارش دادند نسل دوم ایرپاد پرو از حسگرهای حرکتی بروزرسانی شده با تمرکز بر رهگیری فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام بهره‌مند خواهد بود. هرچند این گزارش در ادامه هیچ‌گونه توضیحات تکمیلی دیگری را از ویژگی مذکور ارائه نداد. البته ایرپاد پرو کنونی نیز مجهز به شتاب‌سنج تشخیص حرکتی است و ارتقای این ویژگی می‌تواند قابلیت‌های رهگیری فعالیت‌های ورزشی را نیز افزایش دهد.

از سوی دیگر ظاهرا iOS 16 اجازه می‌دهد تا کاربران بدون وجود اپل واچ از اپلیکیشن فیتنس استفاده کنند؛ موردی که شاید با پشتیبانی از ویژگی رهگیری فعالیت‌های ورزشی در ایرپاد پرو 2 بی‌ارتباط نباشد.

طراحی و تاریخ عرضه ایرپاد پرو 2

سال 2020 گورمن و وو گزارش دادند که اپل طراحی جمع و جورتری را برای ایرپاد پرو جدید آزمایش کرده که قادر است مانند استودیو بادز بیتس، بدنه یا دسته زیر ایرباد را از میان بردارد. با این حال گمانه‌زنی‌های تازه‌تر حاکی از آن هستند که نسل دوم این محصول به لحاظ طراحی ظاهری تغییر چشمگیری نخواهد داشت.

در خصوص تاریخ عرضه هم باید گفت که نسل اول این محصول از طریق نیوز روم اپل در تاریخ 28 اکتبر 2019 (6 آبان 98) معرفی و تنها دو روز بعد روانه بازار شد. حال انتظار می‌رود که نسل جدید این محصول نیز تا پایان 2022 عرضه شود. همچنین باید گفت که احتمال عرضه این محصول در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر بیشتر است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز