تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : اپل واچ سری ۸ با طراحی آشنا، حسگر سنجش دما و قابلیت تشخیص تصادف معرفی شد

اپل واچ سری ۸ با طراحی آشنا، حسگر سنجش دما و قابلیت تشخیص تصادف معرفی شد

apple wwatch 1

اپل سرانجام از اپل واچ سری ۸ با ظاهری آشنا و حسگر تشخیص دما در کنار سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد.

پس از گذشت ماه‌ها انتظار انتشار شایعات متعدد، سرانجام نسل جدید ساعت هوشمند اپل رونمایی شد. اپل واچ سری ۸ در جریان مراسم رونمایی آیفون ۱۴، در کنار محصولات دیگری از این شرکت، به نمایش گذاشته شد تا در نهایت ببینیم کوپرتینویی‌ها برای طرفداران خود چه ساعتی را آماده کرده‌اند.

اپل واچ سری ۸ با قابلیت‌های جدید و حفظ زبان طراحی ساعت‌های هوشمند جذاب اپل آمده است تا رقبای خویش را به چالش بکشد. موارد مهم اضافه شده به این نسخه‌ی ارتقایافته شامل سنسور دمای بدن متمرکز بر سلامت زنان، ویژگی تشخیص تصادف، گزینه‌ی جدید حالت کم مصرف و رومینگ بین‌المللی می‌شود.

برای شناخت کامل اپل واچ سری ۸ تا انتهای این مقاله همراه تک نیوز باشید.

طراحی و نمایشگر

پیش از همه‌ چیز باید گفت که اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل پیشین تغییری در اندازه نداشته و می‌توان آن را در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خریداری کرد.

نسل جدید اپل واچ دارای نمایشگر بزرگ و درخشان Always-On است. همچنین حاشیه‌های نازک باعث می‌شوند اسکرین دستگاه به لبه‌ها نزدیک‌تر شود.

نمایشگر همیشه‌روشن رتینای اپل واچ سری ۸ می‌تواند واچ‌فیس‌های جذاب این دستگاه را زیباتر از همیشه نشان دهد و حروف در آن خواناتر به نظر می‌رسند.

همچنین اپل سعی کرده صفحه‌نمایش ساعت هوشمند جدید خود را فوق‌العاده مقاوم طراحی کند. کریستال ضخیمی که روی آن قرار داده شده باعث می‌شود دربرابر ترک خوردگی مقاومت نشان دهد.

ویژگی‌های مربوط به سلامتی

در جریان معرفی سری ۸، اپل پیش از همه‌ی موارد روی ویژگی‌های مربوط به حوزه‌ی سلامتی تمرکز دارد.

براساس اطلاعات منتشرشده، اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر تشخیص دما است که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. اپل می‌گوید با اضافه کردن حسگر مذکور می‌تواند بیشتر روی سلامت زنان تمرکز داشته باشد.

شرکت سازنده می‌گوید اپل واچ سری ۸ می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. همچنین گفته می‌شود ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بهبود بررسی چرخه تخمک‌گذاری یاری برساند. و از همه چیز مهم‌تر این است که داده‌ها برای حفظ حریم خصوصی روی دستگاه رمزگذاری می‌شوند و بدون رمز عبور، Touch ID یا face ID قابل دسترسی نیستند.

البته این تنها موردی نیست که کوپرتینویی‌ها به ویژگی‌های سلامت ساعت هوشمند خود اضافه کرده‌اند زیرا اکنون اپل واچ سری ۸ دارای حسگر حرکتی جدیدی است که می‌تواند تصادف‌های شدید رانندگی را تشخیص دهد.

یکی دیگر از موارد افزوده شده جدید به این گجت پوشیدنی، ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection) است که می‌تواند حضور کاربر در تصادفی شدید را تشخیص دهد. شبیه به سرویسی مانند OnStar، این ویژگی می‌تواند به‌طور خودکار دستگاه شما را به خدمات اضطراری متصل کند، موقعیت مکانی شما را ارائه دهد و به مخاطبان اضطراریتان اطلاع دهد.

اپل می‌گوید ویژگی تشخیص تصادف به دو حسگر حرکتی جدید و یک ژیروسکوپ سه‌محوره بهبودیافته و همچنین شتاب‌سنج نیروی G متکی است. ترکیب آن‌ها به ساعت هوشمند اجازه می‌دهد تا اثرات شدید تصادف را تشخیص دهد. همچنین، الگوریتم این ویژگی با بیش از یک میلیون ساعت داده‌های رانندگی و تصادف در دنیای واقعی آموزش داده شده است.

اپ Sleep ساعت هوشمند اپل فقط زمان خواب شما را ردیابی نمی‌کند. بلکه می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از جمله میزان خواب عمیق، رم (REM) و دیگر موارد را دراختیار کاربر قرار دهد.

می‌توانید هر زمان که دوست داشتید توسط اپ ECG اپل واچ سری ۸ نوار قلب بگیرید. همچنین نمی‌توان از قابلیت بررسی اکسیژن خون این محصول چشم‌پوشی کرد. حسگر و اپ موجود در این ساعت هوشمند به شما امکان می‌دهد میزان اکسیژن خون خود را اندازه‌گیری کنید. اپلیکیشن Medications نیز به کاربران برای سروقت خوردن داروهایشان یاری می‌رساند.

سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های جدید سری 8 می‌توان به پشتیبانی از رومینگ بین‌المللی، واچ‌فیس‌های جدید، عمر باتری ۱۸ ساعته و حالت جدید کم مصرف اشاره کرد. ویژگی تشخیص تصادف اپل واچ سری ۸ فقط در حین رانندگی کار می‌کند و همین مسئله باعث حفظ عمر باتری دستگاه می‌شود. همچنین حالت کم‌مصرف عمر باتری را به ۳۶ ساعت افزایش می‌دهد. ویژگی‌ مذکور در ساعت‌های قدیمی‌ (سری ۴ و جدیدتر) که از سیستم‌عامل watchOS 9 استفاده می‌کنند نیز قابل دسترسی است.

فعال کردن حالت کم مصرف، نمایشگر همیشه‌روشن و ردیابی خودکار تمرین را خاموش می‌کند، اما همچنان ردیابی فعالیت و تشخیص تصادف فعال خواهند بود.

قیمت و دسترسی

اپل ساعت هوشمند جدید خود را در دو روکش آلومینیوم و فولاد ضدزنگ و با چهار رنگ اصلی midnight ،starlight، سیلور و قرمز عرضه می‌کند. مدل GPS و سلولار اپل واچ سری ۸ از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دردسترس خواهد بود.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز