تک نیوز > اپل و اخبار تکنولوژی : اپل ارتباط ماهواره‌ای را به سری آیفون 14 آورد؛ استفاده در مواقع اورژانسی

اپل ارتباط ماهواره‌ای را به سری آیفون 14 آورد؛ استفاده در مواقع اورژانسی

01 3 910x600 1

اپل به تازگی در مراسم Far Out از سری جدید آیفون رونمایی کرده است. در کنار مشخصات سخت افزاری بهتر، شاهد ارتباط ماهواره‌ای در آیفون 14 هستیم که می‌توان از آن برای ارسال پیام اضطراری در مناطق دور افتاده استفاده نمود.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14

اتصال ماهواره‌ای یکی از شایعات اصلی پیرامون سری آیفون 14 در طی ماه‌های اخیر بوده است و اکنون با معرفی این سری، شاهد به واقعیت پیوستن قابلیت مذکور هستیم. البته این نوع از ارتباط تنها برای ارسال پیام اضطراری در نظر گرفته شده و اپل عنوان Emergency SOS را برای آن انتخاب کرده است.

به کمک قابلیت Emergency SOS، آیفون‌های سری 14 می‌توانند از آنتن خود جهت اتصال با فرکانس ماهواره‌ای نیز استفاده کنند. اپل وعده داده است که ارسال هر پیام از طریق ماهواره در این روش کمتر از ۱۵ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت؛ البته در شرایطی که آسمان صاف باشد و شرایط جوی ایده‌آل را شاهد باشیم.

رابط کاربری قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 به کاربر کمک می‌کند تا دستگاه خود را در جهت مناسب برای دریافت بهترین سیگنال قرار دهد. همچنین راهنمای لازم برای اتصال با سرویس‌دهنده خدمات اورژانسی مورد نظر نیز در دسترس خواهد بود. در نهایت استفاده از اپلیکیشن Find My هم بدون نیاز به ارسال پیام ممکن خواهد بود. خریداران محصولات خانواده آیفون 14 می‌توانند تا دو سال به صورت رایگان از اتصال ماهواره‌ای استفاده نمایند.

شایان ذکر است که قابلیت گفته شده از ماه آینده میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در ابتدا تنها در اختیار ساکنان ایالات متحده و کانادا خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های کلید آیفون 14 می‌توان به نمایش XDR OLED با اندازه ۶.۱ اینچ، تراشه A15 بایونیک، دوربین اصلی و سلفی جدید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش این محصول به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و از استانداردهای HDR10، دالبی ویژن و HLG نیز بهره می‌برد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز