تک نیوز > اخبار فناوری ایران : «آپارات گیم» تعطیل نشد، بازی ادامه دارد

«آپارات گیم» تعطیل نشد، بازی ادامه دارد

گیم 910x600 1

آپارات با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز درباره به تعویق انداختن تعطیلی سرویس آپارات گیم، از ادامه فعالیت این سرویس تا نتیجه نهایی خبر داد.

در حالی که مهدی شکوری، مدیر آپارات از تصمیم برای تعطیلی سرویس «آپارات گیم» از جمعه (۱۸ شهریور ماه) خبر داده بود و این اتفاق را به «هجمه‌های واردشده» از سوی صداوسیما و سازمان زیرمجموعه اش ساترا نسبت داد، در شبی که کاربران انتظار خاموشی این سرویس را داشتند، در پی واکنش نهادهای مختلف نسبت به این تعطیلی، اعلام شد که «آپارات گیم» فعلا به کار خود ادامه خواهد داد.

aparat game 1


آپارات همچنان ادامه فعالیت می‌دهد

آپارات در اطلاعیه‌ای بعد از حواشی ایجاد شده در پی چالش‌های فعالیت سرویس آپارات گیم اعلام کرد: «در پی اطلاعیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز در خصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی سرویس آپارات گیم تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

آپارات در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید کرد، آپارات گیم به دلیل اتهام‌های غیرحرفه‌ای رسانه‌ای تصمیم به تعطیلی این سرویس گرفته بود.

آپارات همچنین معتقد است این رویه ناشی از رویکرد سنتی، ابهام در نهاد رگولاتوری و عدم درک صحیح از پدیده‌های نوظهور، است که منجر شده آپارات تصمیم به تعطیلی این سرویس بگیرد.

این در حالی است که آپارات در صورت اصلاح و به روز رسانی قوانین تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، همچنان قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.

رگولاتوری و فاصله آن با پدیده‌های نوظهور

این اطلاعیه آپارات در شرایطی منتشر شده که مدیرعامل آپارات هفته گذشته در ویدئویی که از تعطیلی سرویس آپارات گیم خبر داد، اعلام کرده بود پرداختن به پدیده‌های جدید، نیاز به افراد آگاه‌تری دارد که ممکن است در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا شورای عالی فضای مجازی باشند.

در حالی که به نظر شکوری مقدم، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رگولاتور معقول‌تری برای این حوزه است، رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعطیلی آپارات گیم را با هدف ایجاد هزینه برای کاربران و فشار به سیستم‌های نظارتی اعلام کرده بود.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست کاربران برای ورود به مشکل آپارات گیم، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، گفت: «در حال پیگیری موضوع هستم تا انشاالله مساله حل شود.»

در پی همه این حواشی واکنش ساترا به اعلام تعطیلی آپارت گیم هم نکته قابل توجهی بود. ساترا در واکنش به ویدئوی آپارات مبنی بر اعلام خبر تعطیلی این سرویس، چنین تصمیمی را حاصل بی‌مسئولیتی دانسته بود.

ساترا و رویکرد انقباضی


با انتشار خبر تعطیلی سرویس «آپارات گیم» و درحالی که مدیران این سرویس، دلیل این اتفاق را به «هجمه‌های وارد شده» نسبت دادند، سازمان ساترا با انتشار بیانیه‌ای این انتقادات را رد کرد و اعلام کرد که تعطیلی این سرویس «عدم مسئولیت پذیری» به شمار می‌رود.

ساترا در بخشی از بیانیه خود با تاکید بر اینکه آپارت باید بتواند سالم سازی محتوای زیست بوم بازی‌های دیجیتال را در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ امنیت روانی خانواده‌ها در اولویت قرار دهد، اعلام کرد: «توسعه فضای مجازی سالم و مفید و ایمن یکی از ماموریت‌های اصلی این سازمان است و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیگر نهادهای مرتبط از پلتفرم‌های بازی‌های دیجیتال حمایت خواهد کرد.»

به هر حال بعد از همه حواشی و واکنش هر نهاد و مسئولی که ارتباطی با این حوزه داشت، آپارات این بار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، به فعایلت خود ادامه خواهد داد و روند پیشبرد چگونگی فعالیت آپارات گیم را پیگری می‌کند. حالا باید در انتظار تصمیمات و واکنش‌های بعدی نسبت به این اطلاعیه باشیم.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز