تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : آمار ناامیدکننده پیش‌فروش آیفون ۱۴ پلاس؛ حتی ضعیف‌تر از آیفون ۱۳ مینی

آمار ناامیدکننده پیش‌فروش آیفون ۱۴ پلاس؛ حتی ضعیف‌تر از آیفون ۱۳ مینی

iphone 14 plus size 1

تحلیلگری خوش‌سابقه می‌گوید پیش‌فروش آیفون ۱۴ پلاس کمتر از آیفون SE نسل سوم و آیفون ۱۳ مینی بوده است و احتمالاً استراتژی اپل درقبال این گوشی با شکست مواجه می‌شود.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر و افشاگر خوش‌سابقه، می‌گوید آمار پیش‌فروش گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در وضعیت نامناسبی به‌سر می‌برد و احتمالاً استراتژی اپل برای این دو گوشی با شکست مواجه خواهد شد. کو در جدیدترین گزارش تحلیلی‌اش می‌گوید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس درمقایسه‌با آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نتایج «بدون تغییر» و «خوب» درزمینه‌ی پیش‌فروش ثبت کرده‌اند.

شماری از خریداران آیفون‌های پرو نسل جدید برای دریافت گوشی‌های جدیدشان باید بیش از چهار هفته منتظر بمانند و احتمالاً تا آن زمان تعداد زیادی از کاربران سفارش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را ثبت می‌کنند. فعلاً مشخص نیست که اپل پیش‌بینی اولیه‌ی خود از فروش آیفون‌های پرو را افزایش می‌دهد یا نه؛ اما به‌احتمال زیاد کوپرتینویی‌ها سراغ کاهش سفارش تولید آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس خواهند رفت.

در‌حال‌حاضر، ۴۵ درصد از کل سفارش تولید خانواده‌ی آیفون ۱۴ به مدل‌های استاندارد ارتباط دارد. به‌گزارش مک‌رومرز، مینگ‌چی کو می‌گوید به‌دلیل تقاضای دورازانتظار برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، این دو گوشی در روز عرضه به‌راحتی در خُرده‌فروشی‌ها دردسترس خواهند بود. به‌ادعای مینگ‌چی کو، پیش‌فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس حتی از آیفون SE نسل سوم و آیفون ۱۳ مینی هم کمتر بوده است.

در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲، اپل سفارش تولید آیفون SE نسل سوم و آیفون ۱۳ مینی را به‌دلیل کمبود تقاضا کاهش داد. اگر تقاضا برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ بهبود پیدا نکند،‌ احتمالاً تا پیش از فرا‌رسیدن سال آینده‌ی میلادی و به‌طور‌دقیق‌تر در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) شاهد کاهش سفارش تولید این گوشی‌ها خواهیم بود. احتمالاً آن دسته از تأمین‌کنندگانی که غالباً بر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس متمرکزند و نقش مهمی در تأمین قطعات آیفون‌های پرو ایفا نمی‌کنند، چند ماه پس از آن اولین نشانه‌های کاهش درآمد را مشاهده خواهند کرد.

مینگ‌چی کو در گزارشش به‌طورخاص به آیفون ۱۴ پلاس اشاره کرده و گفته است: «نتایج پیش‌فروش این گوشی بسیار کمتر از حد انتظار بود.» آیفون ۱۴ پلاس ۶٫۷ اینچی عملاً جایگزین آیفون ۱۳ مینی ۵٫۴ اینچی شده است و این یعنی خریداران آیفون‌های نسل جدید صرفاً به مدل‌های ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ دسترسی دارند؛ البته فروش آیفون ۱۳ مینی هنوز متوقف نشده است. مینگ‌چی کو می‌گوید: «استراتژی امسال اپل برای گروه‌بندی آیفون‌های استاندارد شکست می‌خورد.»

چهارشنبه‌ی گذشته، اپل جدیدترین مدل‌های آیفون را رونمایی کرد و پیش‌فروش این گوشی‌ها از جمعه آغاز شد. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۵ شهریور ۱۴۰۱) و آیفون ۱۴ پلاس در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ۱۴۰۱) عرضه خواهند شد.

برچسب ها :

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز