تک نیوز > اخبار تکنولوژی : ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران فعال می‌شود

ایلان ماسک: اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران فعال می‌شود

elon musk ukraine starlink

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش برخی تحریم‌های تکنولوژی مربوط به ایران را لغو کرد. بر این اساس، بسیاری از شرکت‌های خارجی اجازه پیدا می‌کنند خدمات خود را در اختیار کاربران و کسب‌وکارهای ایرانی قرار دهند که یکی از آن‌ها، اسپیس ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این شرکت است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی به لغو همین تحریم‌ها جهت گردش آزاد اطلاعات در ایران اشاره کرده بود که در پاسخ به توییت او، «ایلان ماسک»، یک خبر مهم را اعلام کرد: «فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای برای ایران.»

اما از سوی دیگر «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات نیز به تازگی گفته بود که بر اساس ضوابط «شورای عالی فضای مجازی ایران»، استارلینک نمی‌تواند بدون مجوز کارش را در ایران آغاز کند و این موضوع از سوی ایران به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام شده است.

زارع‌پور ظهر روز چهارشنبه (۳۰ شهریور) ضمن اشاره به اینکه «کسی به دنبال قطع اینترنت نیست»، گفته بود ارائه اینترنت ماهواره‌ای نیاز به دریافت مجوز از ایران دارد و از طرف دیگر به دلیل ناقص بودن پوشش استارلینک، بعید می‌داند اینترنت ماهواره‌ای این شرکت به این زودی‌ها بتواند در ایران سرویس دهد.

در کنار این دعوای حقوقی البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که استفاده از استارلینک بدون تجهیزات دریافت سیگنال اینترنت ماهواره‌ای ممکن نیست.

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. اینا چرا همش تو شرایط اعتراضات میان به دادمون میرسن
    چرا تو زمانهای معمول خبری ازشون نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز