تک نیوز > اخبار تکنولوژی : واتساپ روی تماس‌ ویدیویی ۳۲ نفره کار می‌کند

واتساپ روی تماس‌ ویدیویی ۳۲ نفره کار می‌کند

whatsapp icon logo green ios iphone magnifier scaled

در به‌روزرسانی جدید واتساپ، اشتراک‌گذاری لینک تماس‌های صوتی و ویدیویی ازطریق قابلیت Call Links امکان‌پذیر می‌شود. واتساپ همچنین به‌دنبال افزایش ظرفیت تماس‌های ویدیویی است.

به گزارش ورج، قابلیت جدید واتساپ به کاربران امکان می‌دهد لینکی مستقیم به تماس صوتی یا ویدیویی را با بقیه به اشتراک بگذارند. قابلیت Call Links در هفته‌ی جاری برای تمامی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند ازطریق بنری که در بالای تب Calls قرار می‌گیرد از آن استفاده کنند. به گفته‌ی واتساپ، کاربران برای دریافت قابلیت Call Links باید اپلیکیشن را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنند.

مارک زاکربرگ در پستی که روی فیسبوک منتشر کرد گفت قابلیت Call Links، اشتراک‌گذاری تماس‌ها را «با یک ضربه» امکان‌پذیر می‌کند. واتساپ چند ماه پیش به هنگام معرفی قابلیت WhatsApp Communities، ارسال لینک تماس به ۳۲ کاربر را آزمایش کرده بود. قابلیت Call Links افزون‌بر تماس صوتی از تماس ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کند.

مارک زاکربرگ می‌گوید واتساپ مشغول آزمودن تماس ویدیویی گروهی رمزنگاری‌شده است. در این حالت حداکثر ۳۲ نفر می‌توانند در تماس شرکت کنند. در حال حاضر واتساپ محدودیت هشت کاربره برای تماس‌های ویدیویی اعمال می‌کند.

افزایش ظرفیت تماس ویدیویی باعث می‌شود واتساپ رقیب قوی‌تری برای سرویس‌هایی مثل گوگل میت، مایکروسافت تیمز یا زوم باشد. گوگل میت و مایکروسافت تیمز امکان برقراری تماس‌های ۱۰۰ نفره را ممکن می‌کنند. ازطریق زوم می‌توان کنفرانس‌هایی ویدیویی با حضور حداکثر ۳۰۰ نفر برگزار کرد. البته این سرویس‌ها یک‌سری محدودیت‌ها برای حساب‌های رایگان دارند و بسیاری از کسانی که مشغول استفاده از واتساپ هستند ترجیح می‌دهند برای تماس‌های ویدیویی نیز از همین پیام‌رسان استفاده کنند.

واتساپ فعلاً به هیچ محدودیتی درباره‌ی مدت‌زمان تماس ویدیویی اشاره نکرده است. در صورت نبود محدودیت، واتساپ می‌تواند به یکی از بهترین سرویس‌های تماس ویدیویی برای تیم‌های کوچک تبدیل شود.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاه کاربران (9 دیدگاه)

  1. دوساله از این اپ مسخره استفاده نمیکنم
    حتی استفاده از تل‌گرام جر م تلقی بشه بازم سمت بقیه نمیرم
    با دود پیام میفرستم ولی از آ شغا ل‌هایی مثل واتساپ استفاده نمیکنم

  2. واتساپ تو چند روز اخیر ثابت کرد با دولت (ها) دستش تو یه کاسه اس.
    و استفاده کردن ازش دیگه جایز نیست.
    تو کشور ما که همه چی یا فیلتره یا تحریم و مردم چه بخوان چه نخوان فیلتر.ش.ک.ن هاشون 24 ساعته روشنه.
    خب واتساپ رو بذارن کنار از تلگرام استفاده کنن دیگه.
    هم امکانات بیشتر و بهتری داره و هم خیالت از بابت حریم خصوصی راحته.

  3. تماس دو نفره واتزآپ همینطوری به درد نمیخوره، 32 برا چیه؟
    برای تماس تصویری در استفاده های غیر تجاری و خصوصی از google duo که به google meet تغییر نام داده استفاده کنید. کیفیت اتصال، صوت و تصویر عالیه. قابلیت اشتراک صفحه نمایش و خیلی چیزای دیگه هم داره.

    برای تماس های تجاری تقریبا بالای 80% اروپا و امریکا از ماکروسافت تیمز استفاده میکنند که بسیار بسیار زیاد کارایی داره.

  4. 32 نفر تو ایپد هم جا نمیشن چه برسه به گوشی،بعدم کسی میفهم چی میگن؟ یکی باید حرف بزنه بقیه نگاه کنن

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز